vst

linda

Stamgast
hallo

Ik gebruik momenteel protools digi001, maar wil overgaan op een andere harddiskrecording.

Ik zelf denk aan VST
Wat kunnen jullie mij aanraden.

Ik heb gehoord hardwork maar misschien hebben jullie goede ideeen voor mij.

vst heeft meer mogelijkheden.
Meer sporen.
En midi werkt beter
je kan samenwerken met reason en andere programma's
je kan de wavekaart gebruiken.

En protools is echt standalone, en de plugins te weinig en te duur
De goede plugins zijn alleen voor het grote broertje.

Ik hoor wel goede verhalen over Nuendo, het is niet mijn ding, maar als je het onder
de knie hebt schijnt het fgoed te werken.
-Nuendo

Daarnaast heb je ook nog Seqouia van Sek'd (nu Magix geloof ik :() ben ik zelf best over te
spreken, alleen heb je weinig opties voor fx-plugins (2 auxen, en 2 built in fx gekoppeld)
-Seqouia

Sonar, op zich een heel aardig pakket, maar ook een die je goed onder de knie moet
hebben ,want ik liep behoorlijk te stoeien met audio-edits maken in een bepaalde grid.
Verder qua effectmogelijkheden helemaal top.
-Sonar

Het is uiteindelijk een kwestie van persoonlijke smaak qua werken vs. de opties die je
echt zoekt in de software. Dus gewoon even de links doornemen en er zijn vast mensen
die nog wat pro's en cons kunnen opnoemen van de diverse software.

welke kaart is goed voor vst

Origineel geplaatst door linda
vst heeft meer mogelijkheden.
Meer sporen.
En midi werkt beter
je kan samenwerken met reason en andere programma's
je kan de wavekaart gebruiken.

En protools is echt standalone, en de plugins te weinig en te duur
De goede plugins zijn alleen voor het grote broertje.

Draai je de Digi op een PC of een Mac? Want anders kan je gewoon de Digi gebruiken met Cubase of Logic bijvoorbeeld. Dit werkt alleen beter op de Mac, helaas. Ze kunnen allebei gebruik maken van de Direct I/O driver waardoor je deze sequencers met de Digi kan gebruiken.

En als je meer tracks nodig hebt in Pro Tools, kan je gewoon tussentijdse bounces maken. Het maximale aantal audio tracks is nu 32, voor de meeste projecten genoeg toch?

Er is trouwens wel een mogelijkheid de tracks van Reason te routen naar Pro Tools (wederom alleen op de Mac), via de software van Refuse (http://www.refusesoftware.com/). Dit gebeurd via Max/MSP, het werkt nog niet vloeiend maar het is ook nog steeds niet uit-ontwikkeld.

Check deze site, ergens halverwege de pagina staat er een verhaaltje + link:

http://www.peff.com/links/links.html

nee werk met PC

maar ik wilde een interne geluidskaart, en deze kan je ook weer niet openen in protools.

Het meest genoemde alternatief van Protools LE is toch wel Nuendo. En dan is het wellicht handig om de hardware die daarbij hoort ook eens onder de loep te nemen. En al met al is dat ook niet zo goedkoop, maar je kunt dan wel heel kanten op.

Zoiets zou ik wel in een winkel uitproberen, en dan zonder een verkoper in je nek.

ik werk nu met een PC pentium III 600
256 mb- moederbord en proccesor zijn speciaal aangepast voor protools.

Maar ik moet ook aan een nieuwe PC daar de mogelijkheden te beperkt beginnen te worden met een pentium III 600

Maar ik heb gehoord over de cubase SX

maar daar hoort natuurlijk ook een kaart bij, en hiervan zijn er al nogal wat.

ik zeg het verkeerd ik bedoel de audiointerface.

het kastje wat ook bij Protools zit.

Zo'n Motu 2408 (MKIII ondertussen dacht ik, maar oudere versies occasie ook al wel te vinden) is nog altijd wel een degelijk bakje, buiten 8 analoge in/uit heb je er ook nog eens 3*TDIF en 3*ADAT (24in/uit dus!!) digitale in en uitgangen bij, dus als je later nog een digitale mengtafel koopt kan je die er gewoon ophangen en heb je zeker genoeg in en uitgangen.

Voor die digi001 zijn er wel degelijk Asio drivers. Midi werkt dan niet. Ze zijn bezig om dat te fixen.
Nog in beta stadium maar ze berichtten dat het met Cubase,Nuendo,Reason werkt. De moeite waard om daar eens naar te kijken lijkt me.

En Cubase op een PIII-600 is krap, maar je kunt van steinberg een demoversie downloaden en zelf proberen.

Want als je een hele nieuwe setup wilt met computer, goede geluidskaart en sequencer ben je toch weer zo'n 3000 a 5000€ verder.

Origineel geplaatst door fuse
En Cubase op een PIII-600 is krap

vind je? ik draai m op een PIII 450, alles prima...

[offtopic]

Als je Cubase SX en een aantal multiband compressie plugins gebruikt dan haalt een PIII het nooit van z'n leven.
Misschien overkill, maar geen betere kill dan overkill. :)

[/offtopic]

Origineel geplaatst door cyan_circle
vind je? ik draai m op een PIII 450, alles prima...

toch geen cubase sx of nuedo

denk toch niet dat dat kan

probeer anders maar eens 40 sporen audio op te nemen

nu met protools werk ik probleemloos met m'n pentium 600.

Heb er toch diverse plugins opzitten, en zit toch meestal aan de 20 tot 24 sporen .
Gaat vlekkeloos.

maar ik wil meer kunnen doen

Tsja, hoeveel RTAS plugins kun je dan op die PIII draaien?

En het maakt nogal uit of je midi of audio sporen gaat tellen. Ik weet nog wel dat ik met Protools free heb zitten experimenteren en qua RTAS plugins had ik niet al te veel te makken hoor. En dat op een Athlon XP1800+ notabene. Dan kan het ook zijn dat die free versie nou niet bepaald efficient in elkaar zit maar ik was er niet van onder de indruk.

Back