wie helpt mij ik wil graag tips voor live house draaien

The Wrecker

Ingeburgerd
Hallo

ik wou jullie om hulp vragen ik wou graag weten welke programmas je nodig hebt om live muziek te kunnen maken en hoe dat in werking gaat met midi controllers zoals MPD 24 en midi keyboard

de genre waar ik me mee bezig houd is house en eclectic house hoe hoe gaat dat in werking.

ik draai ook gewoon emt draiitafels enzo dus

Alvast Bedankt

:dj:

nou, als je al een jaar 'produceert' dan zou je dat toch wel moeten weten, gewoon live doen wat je achter je pc ook doet - al is dit natuurlijk niet altijd echt 'live' te noemen.

wat wil je precies ? heel duidelijk is het niet

ja
we zitten te wachten op een jaccis-like uiteenzetting van je vraag

Koop een macbook, installeer daarop Ableton Live en hang aan de uitgang desnoods nog wat fx-bakken (filter / delay etc.). Maak thuis in je studio alle loopjes en verzamel deze in Ableton op je mac. Zo kun je je thuis focussen op de assets en live kun je variaties maken door deze vrij te mixen. Je zou er nog een controller aan kunnen hangen om Ableton en je fx-bakken aan te sturen. Klaar is Kees

maar hoe gaat dat in werking als je al een track hebt maar dat je met sommige vocals of sounds speelt

Want zoals ik al zei ik zou ik ook gewoon willen draaien met cdj of dergelijken dus moet ook kunnen aansluiten aan de muziek aansluiten

Volgens mij heb ik het al uit gelegd wat ik wil

ik wil gewoon tijdens mijn set ook wat kunnen spelen met andere samples en tracks op een laptop ik weet dat je midi controllers voor nodig heb maar hoe je dat met softwares meot instellen of doen begrijp ik niet helemaal want ik heb het ooit een artiest zien doen

je kan toch gewoon een paar tracks in je software open hebben staan met een vst synth / sampler oid. eraan, toegewezen aan een controller/-keyboard en eventuele effecten (filter, delay, noem maar op) waar je mee speelt terwijl je basis gewoon door blijft lopen

ja ik was al van plan zeg maar om een mpd 24 te kopen wat is dan het verschil want ik zie ze zoiezo alletwee terug in een live set van een dj

Volgens mij heb ik het al uit gelegd wat ik wil

ik wil gewoon tijdens mijn set ook wat kunnen spelen met andere samples en tracks op een laptop ik weet dat je midi controllers voor nodig heb maar hoe je dat met softwares meot instellen of doen begrijp ik niet helemaal want ik heb het ooit een artiest zien doen

Simpel: probeer een exemplaar van Ableton Live Lite te bemachtigen, komt vaak gratis bij audio-interfaces. Daarin zitten demo's en tutorials van precies hetgeen jij wil doen. Maar je moet er dan wel zelf wat energie in stoppen door (uit) te proberen. Enkel de antwoorden hier, zullen je geen steek vooruit helpen!

*Ableton is zover ik weet, de meest gebruikte software voor live (DJ-) sets. Paar maanden geleden nog The Black Dog in actie gezien met inderdaad een laptop met Ableton en twee controllers.

Kijk nou dat filmpje van Tom Cosm....alles wat je wil weten....en als je het niet snapt.....hmm moet je misschien maar alleen plaatjes blijven draaien....

jai k heb die filmpje gezien ik weet verlopig genoeg ik moet effe een drummachine aanschaffen en effe uitproberen Tnx

jai k heb die filmpje gezien ik weet verlopig genoeg ik moet effe een drummachine aanschaffen en effe uitproberen Tnx
:confused: :stupidDrummachine?

Koop een macbook, installeer daarop Ableton Live en hang aan de uitgang desnoods nog wat fx-bakken (filter / delay etc.). Maak thuis in je studio alle loopjes en verzamel deze in Ableton op je mac. Zo kun je je thuis focussen op de assets en live kun je variaties maken door deze vrij te mixen. Je zou er nog een controller aan kunnen hangen om Ableton en je fx-bakken aan te sturen. Klaar is Kees

Weer de zoveelste laptop staarder is dan geboren.......fuck ableton.

Weer de zoveelste laptop staarder is dan geboren.......fuck ableton.

Wat is er gebeurd met "het is het resultaat telt"?

Voor hetzelfde geld kun je zeggen dat de complete acidscene niet origineel is omdat ze allemaal een 303 hebben.

Het resultaat geldt? Lekker makkelijk zo muziek maken met al af gemasterde wav's jatten en die in een volgorde zetten........de acid scene heeft dan tenminste nog apparaten(muziekinstrumenten)........maar ik ga deze discussie niet voeren.

Ik vind Ableton net zoiets als dat je een kunstschilder bent die een paar strepen op "De Nachtwacht" zet, en dan zegt dat hij het gemaakt heeft.:D

En maakt de 303 nou niet acid? En daarbij klinkt elke 303 weer anders......:P

Back