Advies gevraagd!

Mitchell

Melomania
elijke zwart licht stralen die tijdsgebonden zijn
Ik zit met het volgende, :biertje:

Ik heb nu 2 mengpanelen gehad die allebei kraakten als ik de faders bediende.

De eerste was een Behringer Xenyx, die heb ik toen met garantie omgeruild voor een Phonic AM642D. Maar ook deze kraakte al na een korte tijd op enkele kanalen (Beide nieuw uit de winkel).

Ik weet dat Allen & Heath + Mackie degelijke merken zijn, waar ik nu voor aan het kijken ben. Maar nu is het volgende. Ik kan bij beide merken geen mengpaneel vinden dat 8 stereo kanalen heeft maar toch nog een normaal formaat heeft.

Wie kan mij verder helpen?

Ik heb ook heel lang naar een >8 stereo kanaals mixer gezocht; volgens mij is er maar eentje te krijgen, namelijk de Allen&Heath MixWizard WZ320S. Helaas nogal prijzig, maar dan heb je ook wat.

Een andere mogelijkheid is de Behringer RX1602 Eurorack Pro, dat is een rackmixer met 8 stereokanalen. Met draaiknopjes, dus wat minder kans op kraken dan met schuiven, maar het blijft natuurlijk Behringer. Verder is de Soundcraft Compact 10 (4 mono + 6 stereo) op zich leuk voor de prijs.

Veel meer keus is er volgens mij gewoon niet qua analoge mixers met veel stereokanalen. Het is dan ook gangbaarder om twee mono-kanalen te gebruiken en deze hard naar links en rechts te pannen. Er is nog een andere reden om dat te doen, namelijk dat op stereo-kanalen nooit een goede equalizer met sweep zit.

voor dat soort mixen heb ik een tweedehands Dateq mixer aangeschaft.
maar dan dan mis je weer sends, behalve op de duurste typen, 1 send.
Formaat is 19 inch en lange faders en niet goedkoop.

Heb je ECHT 8 stereo kanalen nodig? Veel bakkies hebben een stereo out, ja, maar 't is niet altijd nodig om alles stereo aan te sluiten. Of anders een patchbay erbij? Is wellicht een goedkopere combi als je niet alle stereo gear tegelijk gebruikt?

Korg ZERO 8 ??? DIe heeft 8 stereo ingangen...
maar de faders zijn a la DJ mixers (zeer weinig weerstand)
Heb je ECHT 8 stereo kanalen nodig?
en tja,
Voor drums niet direct,
maar synth sounds klinken toch beter in stereo vind 'k
(Als de synth een stereo uitgang heet tenminste...°

Nee het moet niet, maar het is gemakzucht met mijn setup... Voordat ik eerst alles opneem, laat ik het "live" afspelen. ( Door filters heen, drumcomputers, synths, turntable) Daarna neem ik alles pas individueel op. Zo ben ik zeker van me sound en kan ik alles realtime aanpassen.

Back