JV-2080 Vraagje

Nyquist

Lurker
Kan je de rhythm Kits naar een ander midi kanaal routen dan Rx10 ?
En daardoor ook meerdere rhythm kits kunnen aansturen?
Ik denk niet dat het mogelijk is.. na ..
Maar'ja misschien kan het toch?!

Dank bij voorbaat.

Als ik mijn XP-30 (lijkt er genoeg op, toch?) hier in PERFORM zet lukt het me niet echt om een drumkit uit te kiezen voor een ander kanaal, of een reguliere patch voor kanaal 10.

Je zou het eventueel kunnen faken - een drumkit is een bijzonder soort patch - door bijv. een patch te maken met op elke "tone" een andere drumsample (bijv. kick, snare, open hihat, closed hihat).

Hmm, dat zal ik eens proberen. Thanks for the tip.
'K vind het wel raar dat Rhythm altijd vast staat op kanaal 10 bij de JV.. ik weet uit ervaring dat bij de meeste roland dingen rhythm altijd preset op midi kanaal 10 staat, maar dan kun je het nog veranderen.
Ik gebruik de JV al een hele tijd en heb het altijd irritant gevonden.. kan je nooit es een Drumkit setje samenstellen in performance mode 909/808 etc :P

Drumkits kun je alsnog in Performance wijzigen als het moet - ik doe dat door PERFORM in te houden en dan PATCH in te drukken, maar de XP heeft daarvoor een klein onderschrift dat laat zien dat het uberhaupt kan, wat ik bij de JV miste.

Zorg dan wel dat je je juiste Part hebt geselecteerd, je moet dan PERFORM gebruiken om weer terug te springen naar de performance zelf.

Anders gewoon een middagje spenderen aan het samplen van alle drumkits. Kost even werk, maar dan heb je daar nooit meer last van.

Ja, je kan het midi receive kanaal veranderen maar je bent nog altijd gelimiteerd tot 1 rhythm kit kanaal per performance multitibraal.
Rhythm blijft altijd op part 10 staan -.- **

Back