grondregels en hoe best beginnen in structuur gezien aan een Mash-up

beun_co

Stamgast
kan mij iemand aub eens uitleggen in structuur hoe je best aan een mash-up begint?

ik werk met ableton voor zo'n zaken maar lukt nog niet zo goed.

thx for ya help

greetz respect

Hoeveel threads wil je nog gaan starten? Volgens mij een beter idee om alles bij elkaar te smijten in de beun_co mega-vragen-thread. Ja, ik weet dat je nog een hoop moet leren maar dit is een beetje te aan het worden.

In mashups kom je niet echt veel in de zin van structuur tegen. Je hebt de grotere mixen zoals de Sixx Mixx van Party Ben. Hier zit een opbouw in, maar die verschilt niet met een reguliere DJ-dance mix. Het grote verschil is dat de tracks beter in elkaar grijpen - vocalen van 1, rest van de ander, in plaats van een gewone uitfaden van 1, infaden van 2.

Je hebt ook nog het werk van Girl Talk, en dat is wat lastiger. Hier is de trackdichtheid per minuut veel hoger, al zit er vaak wel een duidelijk onderscheid in de blokjes (tenminste op Night Ripper) - vocalen komen of van hiphop acapellas, of worden direct uit een oudere track gelift, en dat wordt afgewisseld met zangeressen.

Het meest algemene recept en gelijk datgene wat mashups een slechte naam geeft is het combineren van een hiphop acapella met een rock of pop track die er niks mee te doen heeft. Klinkt in vrijwel alle gevallen klote, ongeinspireerd en 13 in 1 dozijn.

verder nog wat tips:

- 2 sequencers tegelijk leren is net als 2 auto's tegelijk proberen te besturen. Niet doen.
- 10 onderwerpen tegelijk leren helpt je op 0 onderwerpen verder. Kies uit wat je wil leren, probeer dat eerst onder de knie te krijgen voordat je aan het volgende begint.

Laatst gewijzigd:
Back