Tapco MIX 260FX, is dat iets?

sanderdnb

Ingeburgerd
Deze mixer past precies in het plaatje van wat ik zoek, maar ik wil graag even weten of er nog iemand is die hem juist sterk afraad, en waarom.

Ik ben vooral geïnteresseerd in hoe de faders zijn qua duurzaamheid. Eigenlijk is dat het enige wat ik echt wel weten. Ik heb namelijk nu een super cheapy Gemini DJ ding, en daar kraakt een fader best erg. Maar die mixer is ook (al?) 5 jaar oud.

Ook wil ik even weten of het het extra geld waar is (op het niveau van een beginnende 16-jarige), door te sparen voor een Mackie 1202 VLZ3. Die is namelijk vrijwel hetzelfde, behalve die b/s effecten maar die ga ik toch niet gebruiken. En hij is twee keer zo duur.

Dus:
- Hoe duurzaam zijn faders uit een ondermerk-Mackie-mixer?
- Of is de Mackie zo veel beter dat het zelfs voor mij de extra maand werken waard is?

De Tapco is een prima mixer voor het geld. Ik heb er eentje bij gehad en enkel omdat ie op een gegeven moment overbodig was in mijn setup weer verkocht. Nooit problemen met de faders gehad.

Het verschil met de Mackie 1202 VLZ3 is groter dan wat je noemt. De Mackie heeft namelijk helemaal geen faders, en wat minder aansluitmogelijkheden, en ook een beperktere EQ. Een ander verhaal dus.

De Mackie is wel degelijker gebouwd en de EQ wat lekkerder. De Tapco geeft weinig ruis, de Mackie is nog stiller. De Tapco is een prima mixertje, maar als je de maand extra werken geen probleem vindt zou ik voor de Mackie gaan, dan zit je een trapje hoger in kwaliteit.

Succes ermee.

Het verschil met de Mackie 1202 VLZ3 is groter dan wat je noemt. De Mackie heeft namelijk helemaal geen faders, en wat minder aansluitmogelijkheden, en ook een beperktere EQ. Een ander verhaal dus.

Dat klopt, maar op het moment dat ik deze thread schreef vond ik die verschillen eigenlijk niet zo belangrijk. Nu begin ik toch de denken dat ik faders misschien fijner vind (overzichtelijker). De verschillen in aansluitingen zal ik eens bekijken ;)

Bedankt!

Back