Herken de echte SH101

Herken de echte SH101

• De eerste sample is de hardware 101

Stemmen: 3 17,6%
  • De tweede sample is de hardware 101

Stemmen: 5 29,4%
  • Je houdt mij voor de gek, dit zijn allebei software plugins!

Stemmen: 9 52,9%

• Totaal aantal stemmers
    17

therobots

Nieuwkomer
Voor een klein onderzoekje voor school vraag ik jullie de 'echte' SH101 te herkennen...

Welke van de twee is de echte 101!?

Dus welke van de twee opnames is de hardware 101, of is er helemaal geen hardware 101 gebruikt voor deze samples... ?!

Alvast bedankt voor jullie medewerking, eventuele comments of feedback wordt op prijs gesteld *D

de eerste is software, en ik heb de tweede niet geluisterd. dus de tweede dat is de echte
is mijn bijlage een echte of een software 101?

Attachments

• is.dit.een.101.dan.mp3
    65,6 KB · Bekeken: 115
de eerste is software, en ik heb de tweede niet geluisterd. dus de tweede dat is de echte
is mijn bijlage een echte of een software 101?

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de tweede dan ook even beluisterd!
En het is niet de bedoeling dat je mijn topic nu gaat kapen :erm: :P

Lijkt iig wel heel veel op elkaar.

Ik wil nog niet teveel weggeven over het hoe en waarom, dit om deze 'blinde' test niet te beinvloeden.
Woensdag heb ik over dit onderwerp een presentatie, dus zal dinsdagavond het hoe en waarom en de antwoorden bekend maken :-)

Okay dan nu een mooie C met een resonance sweep, dit omdat de filterfrequency op een van de software plugins niet werkt...

Wie veranderd er van gedachten?!

Resonance sweep

NB Weer 2 samples achter elkaar welke is de 'echte'
NB2 Sample start na 3 seconden pas en best luid, mind the volume!

Okay dan nu de grote bekendmaking van de uitslag...

De eerste sample (Zelda tune) was eerste een software plugin, namelijk de TAL Bassline en de tweede was een hardware Roland SH-101.
2 mensen hebben dus goed gestemd, gefeliciteerd!

Bij de tweede test was het weer hetzelfde eerst de TAL Bassline plugin en daarna de Roland SH-101

Deze tests heb ik gedaan voor een evaluatie opdracht voor school, ivm korte tijd best crap uitgevoerd maar ja je moet wat ;-)

Bij deze wil ik ook Elektrofunk bedanken voor het beschikbaar stellen van zijn Roland SH-101!!!

edit: Zo hoor je maar dat de TAL Bassline best in de buurt komt van het orgineel, zolang je maar niet met de filters gaat spelen 8o)
Oh ja en op de AU van de TAL Bassline werkt het frequentie filter niet :doei:
Deze werkt wel op de VST van deze plugin :eureka:

Volgens mij heb je alleen die eerste test gepost? ik hoor alleen 2 keer die zelda tune in die aif

Trouwens, wat was nou eigenlijk het doel hiervan? Wat moest je hiermee aantonen of 'onderzoeken' voor school?

5 posts hierboven zie je ook een linkje staan met resonance sweep dat is de tweede test.

Het was een eigen bedachte opdracht voor een evaluatie vak, evalueren van verschillen tussen hard en software.
Ik vind het wel interessant om de klank tussen de hardware en software te vergelijken, en heb gekozen voor de SH-101.
Vandaar deze 'blinde' test, maar goed zoals ik zei, heb te weinig tijd om een goede eerlijke test te doen.
Er gaat uiteindelijk niets boven hardware :mega:

Back