problemen met synth's

restortion

Stamgast
hey,

ik weet niet of dit het juiste topic is maargoed..

als eerste dit is mijn setup:

access virus c, yamaha rs7000, novation supernova 2 keys, nord lead,

dat allemaal naar motu 2408 mk3 en dan naar pc.

sinds kort kraakt mijn supernova 2 ik zou niet weten wat het kan zijn dacht eerst dat het in de kabels zat maar toen ik nieuwe kocht was het er nog steeds. hij kraakt ook als ik niks speel.

kan iemand me vertellen wat hier aan te doen is?

dan heb ik nog een probleempje met de virus c.. het is een desktop dus ik stuur hem midi aan met de nord lead

ga ik nu heel snel spelen of sla ik meerdere toetsen heel hard aan krijg ik een soort van klikje in het geluid. dus als ik meerder toetsen zacht aan sla gene probleem.

heb zon beetje alles geprobeert met de latency

maar dat is het niet

hopelijk kan iemand me hier meer over vertellen.

alvast bedankt

gr sjoerd

Wellicht kome ze te hard binnen op je geluidskaart? of je hebt ergens een spannings / aarde probleem. Latency heeft er ook niks mee te maken.

ik heb ze altijd op dit volume binnen gehad, de rest doet het wel

maar heb het toch even ge probeert blijft het zelfde...

aard lus heb ik weg gehaald in die wcd's

dus iemand nog andere oplossingen?

Misschien kun je een geluidsbestandje posten met het kraak geluid. Dan is het wat beter te beoordelen.

ps. Een aardlus kun je niet weghalen uit een wcd.(??) Ik hoop wel dat je niet de aarde hebt losgehaald van de wcd's dat is levensgevaarlijk!! Een aardlus is een probleem dat ontstaat als er verschillende apparaten op een verschillende aarde zijn aangesloten...

staat de klok/sync van je motu goed ingesteld?
doet hij ook kraken als je bv maar 1 of 2 keyboards/modules hebt aangesloten?

Misschien kun je een geluidsbestandje posten met het kraak geluid. Dan is het wat beter te beoordelen.

ps. Een aardlus kun je niet weghalen uit een wcd.(??) Ik hoop wel dat je niet de aarde hebt losgehaald van de wcd's dat is levensgevaarlijk!! Een aardlus is een probleem dat ontstaat als er verschillende apparaten op een verschillende aarde zijn aangesloten...

jawel dat gaat wel, ben elektrischien dus ik weet wat ik doe...
aarde is een grote lus door je hele huis. dus dit is neit in groepen op verdeelt;)
vandaar dat ik hem hier weg gehaald heb bij de apparaten waar eht kan of moet

Back