Minimoog Voyager Breakout box.

JohnnyBusca

rocket scientist
Iemand wat meer info over deze breakout boxen?

20.jpg

Control Processor

Control Processor

Die bak rechtsonder is een MoogerFooger "Control Processor", oftewel CP-251.

CP-251.jpg

Custom Expander

Custom Expander

Vroeger had moog "custom expanders" waarmee je een of twee oscillators kon toevoegen aan je minimoog. Misschien dat die andere twee bakjes daar een nieuwe (nog niet uitgebrachte) variant van zijn..

Er staat wel echt voyager op en er zit ook een connector op die direct de voyager in gaat.
Ben benieuwd wat ie kost. ;) En ook wat het is trouwens.. ;)

Daar heeft een 4 of 5 maanden geleden nog een stuk van in de interface gestaan. Wordt gebruikt om de filters te sturen die dan los te koop zijn (lowpass filter, delay, het waren er 4 geloof ik).

Origineel geplaatst door BananaWorld
Daar heeft een 4 of 5 maanden geleden nog een stuk van in de interface gestaan. Wordt gebruikt om de filters te sturen die dan los te koop zijn (lowpass filter, delay, het waren er 4 geloof ik).
Heb jij het dan over die Moogfooger CP-251? Dat is inderdaad een of andere mixer processor, enzovoort.

Voyager breakout box: meer dan 20 outputs met zo'n beetje alle signalen die uit de Voyager (kunnen) komen behalve de normale CV/Gate vreemd genoeg... DWZ: 2x lfo (blok & triangle), 2 x S & H (normaal & smooth) etc etc etc. D'r zitten ook nog twee attenuators op (dat zij die grote draaiknoppen) en twee multiples. Kortom: alles wat je nodig hebt om de Voyager langzaam maar zeker in een semi-modulair systeem te veranderen.

richtprijs (in de VS!!!) +/- 240 dollar.

zoals je ziet is het formaat identiek aan een CP-251 (nummer?) Control Processor. Samen passen ze in een 19" behuizing AFAIK. Ik ga ze allebei betsellen, dat is zeker!

Origineel geplaatst door Mk II
Voyager breakout box: meer dan 20 outputs met zo'n beetje alle signalen die uit de Voyager (kunnen) komen behalve de normale CV/Gate vreemd genoeg... DWZ: 2x lfo (blok & triangle), 2 x S & H (normaal & smooth) etc etc etc. D'r zitten ook nog twee attenuators op (dat zij die grote draaiknoppen) en twee multiples. Kortom: alles wat je nodig hebt om de Voyager langzaam maar zeker in een semi-modulair systeem te veranderen.

richtprijs (in de VS!!!) +/- 240 dollar.

zoals je ziet is het formaat identiek aan een CP-251 (nummer?) Control Processor. Samen passen ze in een 19" behuizing AFAIK. Ik ga ze allebei betsellen, dat is zeker!
Zeer interessant zou ik zeggen. Waarom zou je een synth van 4500 euro niet met, laten we zeggen, 500 euro uitbreiden tot iets multifunctioneels.

Waarom zou je een synth van 4500 euro niet met, laten we zeggen, 500 euro uitbreiden tot iets multifunctioneels.

Johnny, je bent een aardige goser dus waarom begin je nou weer over die centjes?
Ja, een Moog is duur, waarschijnlijk te duur voor de meesten. da's altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.
Maar daar gaat het niet om, het gaat om de sound. en de muziek. en de fun.

and je weet best wel dat de standaard Voyager al aardig wat I/O poorten heeft (14, audio en midi niet meegerekend!)
dus al een stuk multi-funktioneler dan de meesten, de MS-20 incluis. Die breakout box maakt hem alleen nog maar aantrekkelijker, met name voor de gelukkigen die ook een modulair systeem bezitten.

Johnny, je bent een aardige goser dus waarom begin je nou weer over die centjes?
Ja, een Moog is duur, waarschijnlijk te duur voor de meesten. da's altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.
Wacht even...
Ik bedoel het niet zo van: "Met een scheet en een equalizer kun je alles maken". Ik vind nu juist dat het weinig geld is en veel extras zo'n breakout box. Voor de prijs van twee modcan, .com, MOTM modules, een voyager super semi modular vind ik echt super.
Dat bedoel ik eigenlijk... serieus.
Ik was eerst een beetje sceptisch over de voyager, totdat ik op die gewraakte zondag een koptelefoon opzetten en misschien wel jouw voyager hoorde.. 4500 is veel geld, maar een voyager is ook veel.

OK, verkeerd begrepen... confused:

ik vin hem eigenlijk ook goedkoop (in verhouding dan). maar goed, de btw & invoerrechten & winkelmarge etc moeten er nog bij voordat ik 'm hier in NL in mijn bezit heb.

OK, verkeerd begrepen... confused:

ik vin hem eigenlijk ook goedkoop (in verhouding dan). maar goed, de btw & invoerrechten & winkelmarge etc moeten er nog bij voordat ik 'm hier in NL in mijn bezit heb.
Daarom zei ik ook 500 euro.

Ziet er wel heel cool uit die bak, ken verder het geluid niet van een moog maar het zal ongetwijfeld zwaar vet klinken

het zal ongetwijfeld zwaar vet klinken

"vet" is in dit verband eigenlijk een understatement.

Back