Hmm.. ik snap wel wat je bedoelt.. maar ik had het over creëren. (Het maken van een melodie, en dat levendig maken door microtweaks) Maar idd.. File management is iets waar elk merk zijn eigen werkwijze in heeft. Ik herinner me dat op de FA06 de ram soundbanken ook weleens wat verborgen leken.. alles lijkt in instrumentcategorieën te werken.. Yamaha Montage heeft ook weer zijn eigen werkwijze en preset structuren..
De chemie van het creëren vind ik in Elektron kastjes ongekend lekker.. Geen enkele ander apparaat die het shapen van een sound in een sequencer zo toegankelijk maakt als Elektron.. (Als het al mogelijk is)
Motionrecord op Korg komt een klein beetje in de buurt, maar is niet toepasbaar op alle parameters.. en over menudiven gesproken.. dit moet je dus doen via het skippen van de steps.. Waar je op Elektron gewoon op een step drukt en kunt monitoren hoe een step zal klinken.. Ik ben er met het dingetje hieronder eens echt voor gaan zitten.. Leadgeluidjes per step pannen.. attack / decay, cutoff, etc.. dat maakt iets levendiger.. Het is deels mogelijk maar in vergelijk met Elektron is het proggen van automation per step.. (dus niet tijdens het opnemen) erg omslachtig..