Fruity Loops 4

aan t plaatje te zijn hebben ze er eindelijk effect sends ingedaan. Ik vond het al zo vreemd (onhandig?) dat die er niet waren.

Origineel geplaatst door Pjotr G
aan t plaatje te zijn hebben ze er eindelijk effect sends ingedaan. Ik vond het al zo vreemd (onhandig?) dat die er niet waren.

Die hebben dr altijd al ingezeten (vanaf Fruity 3.4 in ieder geval) maar ze zijn nu wel wat beter uitgewerkt.

woohoo,
ziet er wel veelbelovend uit.
misschien een domme vraag maar...wat zijn sends?
I weet waar die staan enzo maar ik weet niet wat
dat doet. wat uitleg misschien?

greets isnieZot

effect sends zitter er al heeeeeel lang in :)

ow en effect sends zijn effects waar je per effecten kanaal in kan stellen hoeveel ernaar toe moet...
kromme beschrijving ik weet t... :p

Die mixer ziet er erg interessant uit ! ik hoop dat de mixage (volumes e.d. ) nu ook handiger zijn weergegeven.
In de oudere versie zit ik soms dat ik een bepaalde verandering in volume heb opgenomen maar ik deze nergens kan terug vinden in me blokkies op de timeline :) maar ik ben dus erg benieuwd !

Hmm het laat wel lang op zich wachten die nieuwe versie
ik ben fruity gaan gebruiken vanaf versie 3 en heb ook levenslang gratis updates
ben heel benieuwd hoe het er allemaal uitkomt in de nieuwste versie.

Origineel geplaatst door Mstudio1
Die mixer ziet er erg interessant uit ! ik hoop dat de mixage (volumes e.d. ) nu ook handiger zijn weergegeven.
In de oudere versie zit ik soms dat ik een bepaalde verandering in volume heb opgenomen maar ik deze nergens kan terug vinden in me blokkies op de timeline :) maar ik ben dus erg benieuwd !

waaronder zet jij volumes dan ? onder de pianoroll of wat anders?

eindelijk een nieuwe fruity :)

ik werk al maanden met 3.5 en het bevalt me goed.

Ik ben erug benieuwt in ieder geval.

Re: Fruity Loops 4

Origineel geplaatst door gnudde
Voor mij ist gratis.. heb nl. lifetime gratis update :duivels:

Denk dat je van een koude kermis thuis komt omdat jij gratis updates hebt voor fruity loops en niet voor fruity studio (waarin het word omgedoopt in deze versie! wat jij wel krijgt is korting voor het product tja denk dat ze bij imageline er ook achter zijn gekomen dat eens lifetime free upgrade niet te doenjn is als je je zaken wilt beschermen, zie het maar als het overstap van cubase vst naar sx das ook niet gratis voor de geregistreerde leden!

Re: Re: Fruity Loops 4

Re: Re: Fruity Loops 4

Origineel geplaatst door endonyx
Denk dat je van een koude kermis thuis komt omdat jij gratis updates hebt voor fruity loops en niet voor fruity studio (waarin het word omgedoopt in deze versie! wat jij wel krijgt is korting voor het product tja denk dat ze bij imageline er ook achter zijn gekomen dat eens lifetime free upgrade niet te doenjn is als je je zaken wilt beschermen, zie het maar als het overstap van cubase vst naar sx das ook niet gratis voor de geregistreerde leden!

Fruityloops 4.0 komt er ook aan, maar heeft uiteraard minder features dan FL Studio. 8)

Origineel geplaatst door DJ Jeffrey
waaronder zet jij volumes dan ? onder de pianoroll of wat anders?
goeie vraag haha, dat wist ik tot voor kort niet, ik nam me volumes op maar was ze steeds kwijt. blijkt dat ze in de browser terug te vinden zijn. maargoed zo'n mixer heb ik in mijn fruity 3.5 nog nooit gezien , dus handig handig (ookal gebruik ik fruity nu als vsti in cubase maarja :P

wat ik altijd doe voor automatin in fruity loops is in de effect of plugin in de linkerbovenhoek klikken en ind e uitrolscherm op edit events klikken en dan kna je in de lijst de parameter kiezen die je wilt automaten (of in mijn geval intekenen :D )
en dat kna je voor iedere knaop /schuif/geval doen of het nou om effect gaat of synth of sampler!!!
de volume doe ik met de knaopjes die links van je sequencervenster hebt daar heb je volume en panning knopjes zitten per knaal en dan druk ik met de rechtermuisknop erop en dan kna je weer edit events doen

en idd als je de browser aanzet dan kna je iedere automation in iedere pattern dus terugzien

TIP!!! als je ergens in een nummer iets automate doe dan wel eerst nog de beginwaarde initializen, das de knop begin song with this value of damn hoe heet die knop weer, iig die staat erbij als het goed is, dan begint hij die trck met die waarde dan anders begint hij de track met de waarde waar het liejde mee eindigt en als dat de filter helemaal dicht is is dat niet echt handig :D

TIP!!! als je ergens in een nummer iets automate doe dan wel eerst nog de beginwaarde initializen, das de knop begin song with this value of damn hoe heet die knop weer, iig die staat erbij als het goed is, dan begint hij die trck met die waarde dan anders begint hij de track met de waarde waar het liejde mee eindigt en als dat de filter helemaal dicht is is dat niet echt handig :D

Leg daar pliez eens iets meer van uit want daar heb ik enorm last van, dat mn melodie de tweede keer bv begint met de waarde waarmee ie de eerste keer eindigde. Vreselijk irri!

ik zal nog wel eens ff kijken wat het nou precies heet en er een snapshot van plaatsen binnenkort hier hehe, zit nu heel erg krap in de tijd door me 40 uur stage en me 25 uur betaalde werk erbij allemaal doordeweeks ;{

ik zal nog wel eens ff kijken wat het nou precies heet en er een snapshot van plaatsen binnenkort hier hehe, zit nu heel erg krap in de tijd door me 40 uur stage en me 25 uur betaalde werk erbij allemaal doordeweeks ;{

Okido, ik wacht af

:D :D :D :D :D yes yes yes yes yes !!!! :D :D :D :D

wat een weekje:

Eerst mn geluidskaartje verwisseld voor een TERRATEC DMX 6fire 24/96

En daarna FL Studio 4 !!!!

O my Freaking God !!! Wat een programma !!!!!!! echt zeeeeeeeeeeer goed !!!!!!

Verwacht later wat meer details, ik moet eerst nog mn emmertje kwijl leeggieten.

Wooehoeee !!!

PS nou moet ik nog wat talent en inspiratie aanschaffen... iemand enig idee ? ;)

Back