Korg MS2000R goedkoop ?

Negative Plus

This is bat country !
Ik ben van plan om volgende maand een synth aanteschaffen.
Nou ging mij intresse uit naar de MS2000.
Hierover heb ik enkele twijfels, hij is namelijk vrij goedkoop voor het aantal opties die hij heeft.

Bijv:

sequencer
arp
vocoder
veel knoppen :)

Waarom denk ik dan ?
Ik weet dat ie maar vier voices heeft maar toch.
Is er iets wat ik over het hoofd zie ?

Lees op vershillende sites dat ie dun klinkt, op andere dat hij dik klinkt.
Kortom de meningen zijn verdeelt.

Dt ligt alleen maar aan (een gebrek aan) populariteit.
Op 1 of andere manier weet de microkorg nog wel eens voor de prijs van een ms2000r over de toonbank te gaan, terwijl het een mindere uitvoering van het zelfde apparaat is. Wat een gek er voor geeft zeg maar. In het geval van de ms2000r; DOEN als je er over twijfelt. zeker als je bang bent dat ie te goedkoop is...

idd gewoon doen! De synth klinkt voor zijn prijsklasse zeker niet slecht.
Je hebt de belangrijke ingrediënten van voors en tegens al vermeld. Mocht het niet iets voor jouw zijn, kun je 'm voor vrijwel hetzelfde geld weer verkopen.

Ik heb 'm kort gehad en weer verkocht, omdat ik een synth wilde met meer voices en helemaal geen behoefte aan een sequencer. Als dit voor jou ook zo is, ga dan voor een virus B. Prijs ligt een tikje hoger, je hebt er vrijwel dezelfde functies voor weer en een breder inzetbare synth. Momenteel worden zeer regelmatig de C's aangeboden voor als je er nóg een stapje verder wilt gaan.

De vraag of hij dik klinkt is een lastige. Hij kan heel dik klinken, maar dan moet je echt weten hoe hij werkt. Maar hij kan behoorlijk scheuren als je hem fijn instelt.

Ik heb een ms2000r sinds een maand en ik ben er erg blij mee. Vooral fijn voor bassleads

http://soundclick.com/share?songid=6817982heb ik er mee gemaakt (het is wel aardige takkeherrie, maar je kan wel de kracht horen).

LEUKE synth!! Heb 'm ook ingeruild uiteindelijk voor een Virus C, maar goed.
Nadeel vind ik de knoppen: (zoals veel KORG bakkies) ik vind ze echt te ielig/zwak.
Maar echt weirde sounds kun je eruit halen en een erg leuke en bruikbare vocoder.

Laatst gewijzigd:
Ok dat is duidelijk.
Ga ik m maar eens proberen.

Dank voor t advies.:biertje:

he sf'ers:halleluja,
ik ben hier vrij nieuw een ook nog een beetje een n44bje, maar ik heb ook nog even een vraagje over de ms2000r..
ik zit namelijk te twijfelen tussen de microkorg en de ms2000r. nu las ik hierboven al dat de microkorg een mindere versie is van de ms2000r. Maar hoe is de vocoder van de ms2000r? er zijn hier namelijk geen (!?!?!) filmpjes over te vinden..
waarschijnlijk ga ik live de vocoder wel vaak gebruiken, dus vraag ik me af welke vocoder nou eigenlijk beter is: microkorg of korg ms2000r.

Bij voorbaat dank! :D

dus vraag ik me af welke vocoder nou eigenlijk beter is: microkorg of korg ms2000r.

Bij voorbaat dank! :D

Je geeft het zelf al aan, de MS2000r heeft meer opties in zich dan de Mircokorg. Het grootste verschil bij de vocoder is volgens mij het aantal banden. Ik dacht dat de microkorg maar iets van 4 banden had en de ms2000 iets van 8. Het grootste voordeel hiervan is de verstaanbaarheid. De precieze verschillen tussen de twee zijn overigens echt wel te vinden op internet

Yes heb het gevonden! dat wordt dus gewoon die MS2000r!:{ Tnx voor de snelle reactie!:okdan:

Op 1 of andere manier weet de microkorg nog wel eens voor de prijs van een ms2000r over de toonbank te gaan, terwijl het een mindere uitvoering van het zelfde apparaat is.
Mindere uitvoering, het is maar hoe je het bekijkt.
Ik vind de compacte size juist een enorm voordeel. De Microkorg heeft de grootte van een gemiddelde desktop-module maar dan mét keys. Die minikeys zijn verre van ideaal voor live performances maar wel zeer geschikt om lekker op de bank naar sounds te zoeken.
Dat programmeren op de MK een verschrikking zou zijn (vaak te grootste kritiek op de MK), is ook complete nonsens. Het is een trade off van wat knopjes voor een compactere size, maar zonder naar extremen te gaan. (de Micron bijvoorbeeld is imho teveel pocketsize en te weinig hands-on)

De tijd van het pochen over een groot instrument, is ook wel gepasseerd denk ik. Nu is het cooler om met dingen te werken die je overal kan meezeulen.
Groter is ook niet altijd mooier. Of handiger. (integendeel)

Dus in al die opzichten ligt de MK veel meer in de huidige tijdsgeest dan de MS2000, maar voor de rest is het gewoon dezelfde synth. Met wat kleine extraatjes in het voordeel van de MS2000 zoals sequencer, XLR-aansluiting voor de mic, ...

Grootste pijnpunt van de MK / MS2000 zijn inderdaad de beperkte polyfonie én monotimbre. Wil je echt een vette sound prog'en, dan ga je uiteindelijk met 1 voice overblijven. (het is natuurlijk maar wat je onder 'vet' verstaat)

haha bedankt, ik dacht dat ik eruit was!
ga waarschijnlijk toch voor de MS2000.. of misschien ook wel de MK en dan de rest van de maand niet eten..:mega:

Back