exp.board installeren op triton

Fopperr.X8

Ingeburgerd
Beste medemuzikanten.

Een tijdje terug heb ik een expansion board voor mijn triton classic 61 gekocht. Deze wilde ik installeren en moest een 3,5" floppie geleverd bij de board in mijn triton drukken en installeren. Ik was gelukkig zo slim mijn geluiden te back-uppen alvorens de schijf geleverd bij het exp.board te installeren.

Mijn probleem is nu dat mijn combi's blijven bestaan, maar alleen andere geluiden in de programbanks pakken. Volgens mij zijn de geluiden die hij na installatie kiest, afkomstig van de exp.board. Kan ik dit op een eenvoudigere manier verschuiven (of de geluiden van de exp.board) ergens anders neerzetten zodat mijn huidige geluiden het zelfde blijven?

Als ik voor al mijn geluiden programmatje voor programmatje alle programs moet gaan verplaatsen ben ik een behoorlijke tijd bezig.:P

Alle info is welkom!

Groeten Foppe
www.Q5band.nl

Hoi Foppe,

Met het installeren van het floppie heb je de programs in geladen die bij je EXB-board horen. De programma's van program bank A, B, C en D zijn dus veranderd, afhankelijk van welk board je geinstalleerd hebt. Sommige laden alleen maar nieuwe geluiden in de C bank, andere vullen alle 4.
Een combi doet niets anders dan alleen maar 8 programs uitlezen, maar omdat die veranderd zijn hoor je andere sounds.

Het euvel is vrij makkelijk op te lossen.
Laat je oude bestanden in via disk load, echter kies voor het pcg-file "open", dan zie je combinations en programs staan. Klik op programs en load.
Nu worden je oude programs teruggezet.
(Je kunt ook nog door"openen" en je kunt dan zelf losse banken kiezen of zelf de geluiden daarin.)

Vervolgens ga je naar www.tritonhaven.com
Van een aantal EXB-boards zijn daar een files te vinden die de programs niet in bank A t/m D worden geladen maar in de vrije bank E.
Korg Canada heeft ook een aantal aangepaste files.

Ik raad je aan de Triton uitrusten met een EXB-SCSI board waardoor je heel makkelijk fils kun inladen via een scsi-zipdrive.
Kost geen drol tegenwoordig meer.
Hoop gebruiksgemak tov floppies.

(Overigens hoef je voor het installeren van een EXB-board geen installatie files van een floppie te draaien, die wordt automatisch herkend. Je laadt dus louter geluiden in.)

Neem even contact op via het mailadres in de avator. Ik heb misschien nog iets interessants voor je. (Dit aanbod geldt ook voor andere eigenaren van de Triton Classic en wellicht de Studio en Extreme)

Laatst gewijzigd:
volgens mij zit ik ook met het zelfde probleem

volgens mij zit ik ook met het zelfde probleem

Volgens mij zit ik ook met het zelfde probleem.

Hele simpele vraag hoe kan ik die geluiden die op mijn expansion kaarten staan horen of selecteren of zien.

mij triton zit helemaal vol met kaarten.
EXB-PCM01
EXB-PCM02
EXB-PCM04
EXB-PCM05
EXB-PCM06
EXB-PCM07
EXB-PCM09

Deze triton Studio 76 is voor zo ver ik weet helemaal uitgebreid zo ver het kan.
En wie kan mij vertellen waar ik voor deze triton handleiding kan vinden.
Als er iemand mij kan helpen graag.

M.V.G Sebastian

Bij de Triton Extreme is het mogelijk om onder media zover door te openen dat je de geluiden kan beluisteren zonder ze in te laden. Het gaat dan om Programs.
De Triton Classic doet dit niet en voor de Triton Studio weet ik dat niet.

Wat betreft de handleiding --> Neem even contact op via het emailadres in de avator. Ik heb waarschijnlijk iets interessants voor je. (Nogmaals: Dat geldt ook voor andere Triton Classic, Studio gebruikers.)
Handleiding kun je gratis downloaden via www.korg.nl

Back