fragmentje van break nieuwe track

Johndoe11

Gedeactiveerd account
heb een stukje van een nieuwe remix geupload waar ik mee bezig ben, benieuwd naar jullie feedback. Click op m'n sig om te luisteren

Tja, da's duidelijk dan :)
Heb je een hekel aan uplifting?
Gelukkig valt over smaak niet te twisten.

ik vind hem wel lekker hoor, de mix klinkt inderdaad nog niet helemaal goed, maja, tis nog nie klaar begreep ik ;)

ik vind alleen dat de kick er iets te "raar" inkomt, misschien daar nog iets aan dat breakje veranderen, rollende snare erheen, of zoiets ...

grtz!

:mega:

Gaat nu puur nog even om de progressie en de melodie. de echte mix komt wel na de release. En Ja! JUNO + Piano is een beproeft concept, deze heeft welliswaar geen supersaw, maar verder zitten bewust alle cliche's er wel weer in. Dus alles in het kader van herkenbaar, voorspelbaar e.d. zijn in dit geval complimenten :)

Wat klonk raar aan de kick?

Yep, ook hier hebben licentie gegadigden zich aangemeld en is het dus commercieel gezien beter de track offline te halen

staat een hoop niet uitgebrachte rommel van mijn analoge tijdperk in de kutthread

Wat me opviel aan het nummer was dat er geen enkele spanning in de melodie zat. Daardoor kwam ze wat simplistisch over. De piano bracht bijv geen meerwaarde aan de melodie, maar was er in feite een versimpeling van. Als ik het me goed herinner gebruikte je enkel kwinten en oktaven als nootwaarden. Mocht ik kiezen tussen de twee nummers die je gepost hebt, dan koos ik radicaal voor het eerste.

Dus alles in het kader van herkenbaar, voorspelbaar e.d. zijn in dit geval complimenten

Er is een verschil tussen voorspelbaarheid en een verwachtingspatroon dat ingevuld wordt. Voorspelbaarheid zie ik eerder als negatief en saai. Een verwachtingspatroon dat ingevuld wordt, geeft je ook de voorspelbaarheid, maar voegt daar nog net iets (onverwacht) aan toe, waardoor de luisteraar een meerwaarde krijgt.

Laatst gewijzigd:
Eerste was een eigen compositie, de 2e is een remix van een bestaande track. waar ik nog mee bezig ben om het "Raphie" sausje (in zoverre dat bestaat natuurlijk :engel:) door deze track te roeren.

als ik mijn stijl zou moeten omschrijven dan hang ik meer richting jaren 90, hou ik van Epic/uplifting maar dan wel meestal in mineur :D

Ik houd niet van de huidige lichte progressive tokkelwerk, maar meer van wat oudere raveachtige invloeden als gated pads en hoovers, als het nog enigsinds kan ergens een verloren pizzacato ook nog :duivels:

Daarnaast gebruik ik veel JUNO 106 achtige lieve basjes en lijntjes (qua patchkeuze beetje richting het oude Alice DJ gebeuren) schaam me ook niet om ergens nog eens een snarerol in te gooien.

Sommigen vinden het oudbollig of vinden dat een offbeat sub basline die ik nog wel eens gebruik echt niet meer kan, ik doe gewoon wat ik lekker vind en er zijn blijkbaar mensen die er geld in willen stoppen :D

De melodie moet me raken het samenspel moet een bepaald gevoel oproepen. Wat ik bijv helemaal te gek vind is het oude iT gebeuren op de CD2's van de oude DJ Jean Madhouse CD's zoal Ayla e.d. maar dan met een beetje een UK scouse rave sausje zeg maar... klinkt waarschijnlijk vaag, maar ja meer kan ik er niet van maken....

in de Kuttread staan nog wat arrangementen uit m'n analoge tijdperk, ik heb inmiddels de arrangement files omgezet in C4 projects en ga hier deze winter ook weer mee aan de slag, technisch zijn die tracks niet al te best, maar qua melodie en samenspel hoor ik er nog steeds hooks in die verder uit wil werken. voor trendvolgers kansloos, voor een selecter publiek weer leuk.....

net even op m'n sig een ander probeersel live gezet, prik even door de zangeres heen (heb nog geen autotune :duivels: )

Maar dit is ook weer iets waar ik al een hele tijd aan zit te prutsen,maar wat ik nog niet op wil geven. omdat ik het qua arrangement dan wel weer ledkker vind. Is absoluut nog geen track, maar zo wat sniplets om de verschillende instrumenten op te lijnen

Die vrouw die zingt arg !
Moest het uit zetten excuus.

Miss meer aandacht aan je mix besteden voordat je het laat horen.

Zeg niet dat ik je niet had gewaarschuwd :duivels:

Maar daar gaat het ook niet om, het is gewoon een schets van een idee wat ik heb. Mischien op zoek naar een zangeres, mischien wel instrumentaal verder.... ben er nog niet uir......

Heb even geluisterd,
Vind de track niet zo verkeerd, vind alleen de geluiden allemaal wat gedateerd geld ook een beetje voor de bassline beetje gouryella achtig. Niks mis mee natuurlijk als je echt die sound van 8 jaar terug wil.
Mischien als je de zang in mooie emotional break stopt met wat pad / string / piano en fx dat het al weer heel anders klinkt.

Back