Zoek sequencer om piano en notenleer lessen in te oefenen. Ene met notenbalk dus.

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Zoek sequencer om piano en notenleer lessen in te oefenen. Ene met notenbalk dus.

Aloha,

Ik zoek software (een sequencer) die een notenbalk bevat. Ik gebruik normaal Ableton Live maar hierin zit helaas geen oldskool notenbalk.

Zou handig zijn om mijn notenleer / piano lessen in te oefenen.

Kan iemand mij hier iets aanraden?

Thanks

Papier met notenbalken kopen bij de hema.

Mja dat heb ik al, maar daarop kan ik mijn keyboard helaas niet aansluiten en geluid komt er ook niet echt uit. :D

Heb ergens logicfun481.zip gevonden dat komt al in de buurt maar echt handig is het tekenen en recorden van de noten precies ook niet. (kan ook aan mijn n00bness liggen natuurlijk)

Groeten

EDIT: Na nog wat geklommel lijkt me die Emagic Logic Fun nog wel te doen, plus tis gratis. Maar indien en nog iemand anders iets gelijkaardigs kan aanraden, laat maar komen! :)

In een oude Cakewalk versie zit dat zeker. Dacht dat de meeste sequencers dat wel hadden.

Ja dat dacht ik mij ook menen te herinneren dat Cakewalk dat vroeger had. Maar had al op hun site gekeken en daar vind ik enkel nog Sonar stuff, en dus niks meer van die Cakewalk sequencer.

Volgens mij heeft Logic of Cubase het ook (of mss zelfs beide) maar vind er toch geen info over, blijkbaar zijn notenbalken in sequencers redelijk passé tegenwoordig.

Groeten

Ja dat dacht ik mij ook menen te herinneren dat Cakewalk dat vroeger had. Maar had al op hun site gekeken en daar vind ik enkel nog Sonar stuff, en dus niks meer van die Cakewalk sequencer.

Volgens mij heeft Logic of Cubase het ook (of mss zelfs beide) maar vind er toch geen info over, blijkbaar zijn notenbalken in sequencers redelijk passé tegenwoordig.

Groeten
Dat waren vroeger toch de 'score' versies?

Wout

Dat waren vroeger toch de 'score' versies?

Wout

Goh, zou kunnen ja. Is al zo lang geleden.

Maar blijkbaar zit er in Cubase ook een notenbalk, mss daar eens wat mee prullen. En heb hier net iets gevonden dat noemt SmartScore Pro, lijkt me wel iets voor mij. Kan noten recorden en tekenen, plus kan dermee ook mijn partituren scannen via OCR.

Zal dus wel verder kunnen nu. Merci voor de reacties!

De huidige versies van Sonar hebben het ook, ik werk zelf met versie 6.2. Dan staat het onder "Staff". Je zou dus een eenvoudige versie van Sonar kunnen proberen (bijvoorbeeld Sonar Homestudio 7, geloof dat dat pakket tegenwoordig 100 euro kost)

Als je wat verder gaat met notenleer en zo kom je vast Finale tegen als het meest gebruikte notatie en arrangement programma. Dat heeft MIDI in en MIDI out en ook een ingebouwde softsynth als je geen klanken in je MIDI keyboard of in een VST zou hebben.
Als je dus geen Cubase hebt is dat een oplossing want de simpele versie (Notepad) kan je gratis downloaden. Kijk hier eens http://www.finalemusic.com/notepad/

ik gebruik hier inderdaad finale en cubase 4 voor. Cubase 4 heeft veel extra mogelijkheden gekregen tov 3 voor het netjes opzetten van je partituren.

Extra mogelijkheden is sowieso gunstig, want als je probeert te spelen van wat er standaard weergegeven wordt, is dat gewoonlijk onmogelijk. Of dat moet heel erg veranderd zijn, maar anders is het wel zó prettig als je software toelaat om je score een beetje bij te werken. En dan zou ik ook printen, zodat je aantekeningen kunt maken, maar da's misschien persoonlijk. ;)

Als je wat verder gaat met notenleer en zo kom je vast Finale tegen als het meest gebruikte notatie en arrangement programma. Dat heeft MIDI in en MIDI out en ook een ingebouwde softsynth als je geen klanken in je MIDI keyboard of in een VST zou hebben.
Als je dus geen Cubase hebt is dat een oplossing want de simpele versie (Notepad) kan je gratis downloaden. Kijk hier eens http://www.finalemusic.com/notepad/

Finale en Sibelius zijn allebei standaards

Iets als Sibelius misschien?

Ja Finale 2009 heb ik geprobeerd en lijkt me wel ideaal. Leek me alleen niet super stabiel. Sibelius misschien ook eens testen straks.

Als iemand hier Sibelius en Finale zou kennen en zin heeft om in't kort te laten weten wat de verschillen zowat zijn...thx.

Merci voor de reacties!

Back