Mic aansluiten in Ableton

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Misschien een domme vraag, maar ik kom er niet uit. Ik werk voor het eerst met een microfoon in Ableton en nu wil ik een zangpartij opnemen, maar hoe doe ik dat? De bedoeling is dat ik alle begeleiding (samples etc) op mijn koptelefoon hoor en een 'schoon' audiokanaal opneem. Zet ik nu het audiokanaal voor de vocal op external dan neemt ie netjes de zang op, maar ook alle begeleiding. Hoe route ik het dat ik wel de begelding op de koptelefoon hoor maar Ableton het niet opneemt? Nog wat meer info: ik gebruik een M-Audio Delta 44 geluidskaart en de koptelefoon en mic zijn aangesloten op een eenvoduig Behringer tafeltje met één subkanaal. Alle begeliding komt van softsynths en samples.

ps,

Mocht het me lukken dan beloof ik niet het liedje te posten, want damn, wat is dat schrikken je eigen stem te horen :dubbel::dubbel::dubbel:

sluit de aux out van je mixer aan op de ingang van je geluidskaart. Stuur vervolgens de zang via de aux naar de geluidskaart. Schakel op de track waarin je de zang opneemt de monitor functie uit (monitor off dus). Zo zou het moeten lukken.

Back