Mix voor docu op dvd: wat te doen met samplerate?

Disorder

Stamgast
Ik mix veschillende tracks (Voiceover, muziek, ambience, etc.) voor een documentaire. Ik geloof dat de samplerate voor TV en DVD doeleinden 48khz is, klopt dit?
Zoja, moet ik dan in zowel Cubase als in mijn M-Audio controlpanel de samplerate bijstellen naar 48? Normaal heb ik 'm altijd in Cubase en het controlpanel op 44.1 staan.

Is het nodig dit te veranderen?

Laatst gewijzigd:
das wel de standaard, maar tegenwoordig maakt dat niet zo debiel veel meer uit lijkt me
de soundrelay wordt ergens anders gedaan denk ik?
vraag hen hoe ze t moeten hebben

das wel de standaard, maar tegenwoordig maakt dat niet zo debiel veel meer uit lijkt me
de soundrelay wordt ergens anders gedaan denk ik?
vraag hen hoe ze t moeten hebben
Het probleem is dat het een studentendocu is. Ik ben de het eindstation wat geluid betreft. En hiervoor heb ik slechts radiodingen gedaan.

ok, maar de beeldjongens gaan jouw master er toch onder leggen neem ik aan?

Ik lever het altijd op 16bit/48KHz aan, tenzij het specifiek anders wordt gevraagd. Dat is de standaard.

Ik lever het altijd op 16bit/48KHz aan, tenzij het specifiek anders wordt gevraagd. Dat is de standaard.
Volstaat exporteren naar een 16bit/48khz wav of moet ik alles ook in 48k editen in Cubase zelf en ook mijn M-audio control panel op 48k instellen?

Je kan ook in Cubase werken op 32 bit floating point, 48Khz (wanneer je dit instelt in Cubase veranderd de samplerate op je kaart volgens mij automatisch mee).

Je eindmix exporteren en converteren naar 16 bit, 48 Khz.

Je kan ook in Cubase werken op 32 bit floating point, 48Khz (wanneer je dit instelt in Cubase veranderd de samplerate op je kaart volgens mij automatisch mee).

Je eindmix exporteren en converteren naar 16 bit, 48 Khz.
Ah ok, dus 32 bit floating point is er eigenlijk voor om flexibel te zijn? Of zie ik dat verkeerd? Ik kon er niks over vinden in Cubase 4's handleiding.

Je kunt werken op de samplerate die je zelf wilt. Zolang je je eindmix maar als 16bit/48KHz exporteert.

Je kunt werken op de samplerate die je zelf wilt. Zolang je je eindmix maar als 16bit/48KHz exporteert.
Werken in 16bit/44k en vervolgens exporteren als 16bit/48k geeft geen hoorbaar verschil?

Back