gezocht: iemand die DIY controller kan maken

olafmol

[EXPANSIONS]
hallo,

ik ben naarstig op zoek naar iemand met ervaring op het gebied van DIY hardware controllers. Stuur me ff een pb of email als je daarmee ervaring hebt.....

groet, Olaf

Waar ben je mee bezig joh!

Zoekt allemaal mensen voor DIY dingen.

Care to share? ;)

nope nog niet ;)

hopelijk binnenkort meer..... maar ik heb toch echt eerst iemand nodig die goed is in het bouwen van hardware controllers...
bij voorkeur met USB ervaring maar RS232/midi mag ook...

Olaf

Ik had deze nog in mijn favorites staan: 64 knoppen midicontroller

Er is hier eind 2002 iemand op het forum mee bezig geweest. Ik kan alleen de thread niet meer vinden (terwijl ik er zelf in gepost heb :confused: )

Misschien heb je er wat aan. Ik denk wel dat USB een stukje moeilijker te vinden is dan midi. Het is natuurlijk nog een relatief nieuw protocol. Suc6

over dat USB als interface gebeuren en zelfbouw staat op die ucapps.de wel 't een en ander ja. schijnt wel erg lastig te zijn. ik denk dat 't met rs232 minder moeilijk zal zijn, en met midi is 't no problem.
maar die Thorsten van ucapps weet er wel erg veel vanaf. stuur 'm 's een meeltje. en d'r zitten op 't bijbehorende forum ook een boel zelfbouw freaks.

suc6...ben benieuwd. of is 't nieuwsgierig?
:)

Ik denk toch echt dat http://www.ucapps.de iets voor je is.
Alle modules van het MB hardware platform zijn als bouwpaketten verkrijgbaar en je hoeft alleen nog alles vast te solderen. Omdat het modulair is, is het perfect voor jouw applicatie. En voor alles wat je nodig hebt is er al een module.
En de prijzen voor de bouwpaketten zijn best laag (op de verzendkosten na).

Voor een prototype is dit ideaal. Later kun je alsnog alle modules samen op 1 PCB zetten.

als ik handig was met soldeerbouten ed dan zou ik het zeker zelf doen, maar dat is nou net het probleem in deze ;)

dus als iemand geinteresseerd is....... is ook budget beschikbaar als het evt een geld kwestie moet worden.... het gaat dus om een controller met buttons, relatieve knoppen en schuiven, plus 2 LCD displays of een klein schermpje..

Olaf

klinkt tof Olaf ik zou je graag helpen maar ik weet van de MIDI electronica zeer weinig af.. ik kan wel lekker knutselen dat wel.

bedoel je dan knutselen met electronica en soldeerbouten??

ohja....het DSP gedeelte is hoogstwaaarschijnlijk al ingevuld...door niemand minder dan een duitser die iets met digitale vis koptelefoons heeft ;)

Olaf

houw jo, heb je die kunnen strikken? Wat voor iets gaat het worden eigenlijk, een gewone controller of net iets meer (groot LCD, X0X interface ;) ) , wie doet de hardware dan?

Origineel geplaatst door olafmol
bedoel je dan knutselen met electronica en soldeerbouten??

ohja....het DSP gedeelte is hoogstwaaarschijnlijk al ingevuld...door niemand minder dan een duitser die iets met digitale vis koptelefoons heeft ;)

Olaf

Ach ik heb in het verleden wel wat dingentjes in elkaar gesoldeerd enzo ook op werk veel gedaan (ben geen electronicus overigens) Contacten met onderdelen leveranciers heb ik trouwens niet hoor.

kheb wat serieuze contacten met controller-bakkers in het buitenland, maar omdat het in principe een DIY lowlevel fun project is doe ik het liever met een mede-enthousiasteling/hobbyist in Nederland....wel zo makkelijk en communiceert ook beter.....en budgetair natuurlijk ook beter dan met een professioneel bedrijf.....

het is in ieder geval handig dat je ervaring hebt met LCD displays, knoppen, schuiven en seriele interfaces (midi of rs232)..USB is een grote pre.....

Olaf

Oe ja nou daar heb ik eigenlijk geen kaas van gegeten jammergenoeg :stupid
Ik denk dat je iemand moet hebben die al is zoiets in elkaar heeft geprut zodat het allemaal wat eenvoudiger wordt! Volgens mij zijn hier gasten zat die je vast kunnen helpen Olaf.

Arv

he olaf, wat wil je precies..ik wil namelijk ook wel een aparte controller laten maken..als het zou kunnen..
misschien is het 'samen' wat laten maken wellicht goedkoper evt..

ik wil een soort mackie control hebben zonder de faders....

Back