midi klavier vs novation nocturn probleem in Ableton

divinio

Starting Up...
Sinds ik de Novation Nocturn heb geinstalleerd kan ik niet meer op mijn klavier tokkelen in Ableton.

Komt geen signaal meer binnen van het klavier.

Heeft de Nocturn iets gewijzigd in Ableton?

Ik kan het niet vinden in ieder geval. Maar ik ben ook niet echt een referentie :D

.

Ik ben eens gaan kijken in de setup van Ableton of daar iets zou gewijzigd zijn maar ik zou het niet kunnen zeggen. Ben te n00b op dat vlak spijtig genoeg.

Ik heb de software van de Nocturne uit gezet en de controller ontkoppeld maar nog steeds geen signaal van het midi klavier

Als je met je computer keyboard tikt komt er wel een MIDI signaal binnen in Ableton.

De Nocturn doet trouwens ook raar met mijn muis. Als ik aan een knop draai gaat de controller in ableton niet draaien maar gaat mijn muis wel op en neer. Lastig!!!

.

Bij mij wilde ableton niet meer opstarten.
Ik heb een digi 002 en als ik ableton probeerde op te starten dan kreeg ik de melding driver error.
Ik had op dat moment geen tijd om het uit te zoeken en heb dus alle software van de nocturn er af gehaald en kon gewoon weer verder.
Ik kan je dus op dit moment nog niet helpen:confused:

*schop*

ik heb hetzelfde probleem! maar dan met FL Studio 8
zodra ik de automap server sluit en rescan voor midi devices kan ik weer normaal keys spelen!

Back