lekker zomertrackje

Eevar

Stamgast
ben op het moment bezig met een nieuwe zomerknaller :D
ben er net mee begonnen dus is nog maar een klein stukje. de mix zelf stelt ook nog niet veel voor dus let daar even niet op.
heb hem ook effe heel grof gemastered.
ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. ik hoor het graag.

:biertje:

Attachments

• lekker zomers.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 88
holaaaaa

Mijn feedback:

Ik vind het op zich wel aardig klinken, hoor wat Pakito achtige invloeden en nog een ander bekend trekkie erin maar t mag van mij (niet in de laatste plaats ook om die reden) wel meer variatie hebben. Zo voldoet ie aardig aan t format voor dit soort tracks maar echt pakkend vind ik m eerlijk gezegd niet. Verder is ie (naar mijn bescheiden mening)

a) als track te kort maar dat had je al gezegd :-)
b) is de break naar mijn gevoel ook te kort vind de kicks enzo te vroeg ingezet. Break voegt niet zoveel opbouw van spanning toe vind ik
c) de lead synth is nogal braaf en vlak, mag wel iets snijdender
d) de variatie ontbreekt waardoor ik als luisteraar vrijwel onmiddel de aandacht verlies. je bouwt lang op voordat het 'refrein' begint maar als dat er eenmaal is wijkt deze nauwelijks af van je bassline waardoor het direct een herhaling op een herhaling wordt. Ik snap dat het pas een deel van een track is maar je hebt nu meer een soort lange intro en een minimale variatie op een eindeloze herhaling. Ik hoor geen echte song structuur en om die reden haak ik snel af.

Al met al vind ik het als een soort "stijloefening" aardig geslaagd maar ik mis de spanning en variatie in zowel breaks als melodie (en misschien ook de mix maar ik luister op kut speakertjes nu) die dit soort trekkies een party hit maken. Het klinkt als veel van hetzelfde. Nu ben ik op dit forum altijd degene (de enige? hehehe) die stelt dat je mensen niet te snel moet afvallen om hun keuze voor muziekkader dus ik zou je willen adviseren om binnen het format dat je nu hebt gebruikt wat uitersten op te zoeken. De boel is nu te vlak om echt te kunnen boeien vind ik. "Explore the space" dus :-)

hey. bedankt voor je reactie. van die pakito achtige invloeden heb je idd gelijk in. niet dat ik het probeer na te maken maar dat komt vooral denk ik door de bekende sound van de lead synth. zoals gezegd is het natuurlijk nog lang geen track en wat betreft de variatie, het boeiend houden en niet langdradig worden is altijd moeilijk. maar in ieder geval een punt om aan te werken.

Ik vind het eerlijk gezegd erg, maar dan ook erg slecht!

Ik hoor geen pakkende melodielijn. Het blijft meer een akkoordenschema (welke op zichzelf ook al niet veel voorstelt).
De geluiden zijn allemaal erg matjes en komen totaal niet uit de verf.
De kick is echt oerlelijk.
Ik hoor geen duidelijke baslijn, de kick en de bas mengen niet.
Alle gekozen sounds, zowel percussie als kick, als drumloopje, als melodiesounds zijn maar wat lukrake geluidjes en veel te duidelijk als losse elementjes te horen.
Dat snareroffeltje kan gewoon echt niet meer sinds 1996.
Die 909-crash kan al helemaaaal niet meer sinds 1996.
De verhoudingen kloppen niet echt.
De opbouw is niet spannend.
Ik mis veel opvuleffectjes, zoals sweepjes, up- en downliftertjes enzo.
De mix is geen mix, maar gewoon een paar geluiden bij elkaar.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik kan je alleen maar op het hart drukken dat je voortaan beter niet zo snel een track kan posten, maar het eerst even een dagje laten liggen, er de volgende dag met een nuchtere visie nog eens naar te luisteren en dan zelf tot de conclusie komen dat je dit nog veeeeeel verder moet uitbouwen en afmixen totdat het echt een track wordt!

En laat je vooral nooit meeslepen door je emoties van het moment. Daar bedoel ik mee dat je soms zo lekker en enthousiast bezig bent, dat je vergeet te luisteren naar wat je nu werkelijk aan het doen bent. Om dit te voorkomen kun je het beste tussendoor wat andere tracks luisteren als vergelijkingsmateriaal!

Maak en mix het nu eens verder af en post het nog een keer! Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe het dan klinkt!

heheheheheh valse bounce is vals 8o)

Back