einde van een tijdperk

G

Guest

Guest
vandaag heb ik de hd recorder verzendklaar gemaakt en omdat zo door de jaren heen nog wel eens werd gevraagd wat ik nou eigenlijk met die spullen deed, en ook omdat ik regelmatig aangaf alles maar weg te doen, omdat ik er veel te weinig mee deed, heb ik er eens goed werk van gemaakt.

ik heb van alle snippets en dingetjes die op de hd stonden er 5 laten staan en deze naar cd gebrand en tot mp3 verwerkt. op zich al een mijlpaal voor mij.

effecten toevoegen, stereo beeld veranderen, eq, comressen of anderszins mixen is er nooit van gekomen. gewoon alle sporen leeg of vol naar de stereomix gestuurd.

dus hierbij.....

in alle gevallen heb ik de drums laten lopen en soms een sequence mee laten lopen, maar meestal in 1 of 2 keer eroverheen gespeeld/gerommeld en soms ook zang erbij.
in 1 ding is de vocoder te horen.
3 keer is het zo maar een groove of zoiets, 2 keer een bewerking van bestaande nummers (cover zou ik het niet willen noemen), nightclubbing van iggy pop en in every dreamhome a heartache van roxy music. die laatste heb ik ingezongen door de micromoog met bewuste oversturing. dat had achteraf iets minder oversturing mogen zijn. maar ja......

veel luisterplezier!

en als iemand nog een synth te koop heeft, hoor ik het graag! bv een evolver key. ;)

nouja.... zijn 3 van de 5 bestanden te groot, wat moet ik daar nu aan doen? kwaliteit verminderen misschien?!

Attachments

• 01 nachtspielen.mp3
    4 MB · Bekeken: 191
  • 02 source aardappel.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 181
nu dan ?

2, eentje blijft te groot

Attachments

• 03 funky source 2.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 178
  • 04 dreamhome 2.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 170
toch nog 50% score dan ?!
bij mij ook, zal ik wel niet goed hebben gedaan dan, ben ik bang. ach, laten we eerlijk zijn. 1 kanaal is toch ook zat?!

eerlijk gezegd, denk ik dat ze allemaal vooral over links komen. dat komt door hoe ik het ingesteld had staan. sorry.

Zing je zelf in dreamhome?
Klinkt lekker hoor Leo mocht wel wat langer ;)heb je die VCS3-tekno ook nog bewaard?

Ik heb de vcs3 nu over mackie's 824, het huis staat echt te trillen op zijn voegen,
Vette bak,bedankt iig voor al dat moois wat ik van je heb kunnen kopen,
wel muziek blijven maken he:okdan:

bedankt.
ahjoh, over 2 maanden staat het weer tot aan het plafond hier.
of niet natuurlijk.
ik ga proberen me wat meer op samen muziek maken te storten (bandje.)

Eindelijk hoor ik wat je doet....funky source is wel tof hoor.
Ben nu ook wel benieuwd naar vcs3 tekno:)

grtzzRb

Die Dreamhome vinnik wel mooi zo overstuurd op je stem. Mis wel wat ruimte tussen de geluiden, maar de klank is wel erg dik!

Ik vind dreamhome ook erg tof zeg.
Welke delay heb je gebruikt aan het eind van dit nummer???
Hij gaat iig op mijn iPod :okdan:

En volgend jaar weer tot aan het plafond he :P

bedankt ;)
het was alweer even geleden, maar het zou heel goed mijn (vorige) ad900 geweest kunnen zijn. anders zou het de e1010 kunnen zijn, maar dat denk ik eigenlijk niet. dat waren mijn delays in die periode.

Gènig! Wel jammer dat het mysterie nu is opgehelderd (de wereld is toch veel minder leuk als alles bekend is?), maar desalniettemin vond ik vooral Nachtspielen goed te pruimen. :)

De Drumulator is in ieder geval duidelijk aanwezig ;)

Klinkt lekker hoor Leo, en ergens denk ik dat jij inderdaad wel met synthjes zal blijven rommelen. Het is gewoon te leuk.

Dreamhome heeft zeker wat; als het iets anders gemixt zou zijn zou het zo passen op een vroeg album van The Cure of zo (denk aan 17 Seconds). Qua sfeer dan he :)

bedankt.
ahjoh, over 2 maanden staat het weer tot aan het plafond hier.
of niet natuurlijk.
ik ga proberen me wat meer op samen muziek maken te storten (bandje.)

Dat is alleen maar goed Leo, in een bandje leer je weer hele andere (belangrijke) dingen :mega:

Ook van mij nog een bedankje voor de mooie spulletjes die ik altijd in goede staat voor een eerlijke prijs heb gekocht, kwam altijd graag buurten.

veel suc6 in de band!

(btw, ik heb hier nog een prophecy liggen.. hehe just kiddin')

Leo, vind je een aardige gast met een goed gevoel voor humor en relativeringsvermogen.

Als mens dus waardering voor je................MAAR ik denk, na het beluisteren van bovenstaande tracks, dat je een wijs besluit hebt genomen.(mmm nr 2 gaat wel)

Leo, vind je een aardige gast met een goed gevoel voor humor en relativeringsvermogen.

Als mens dus waardering voor je................MAAR ik denk, na het beluisteren van bovenstaande tracks, dat je een wijs besluit hebt genomen.(mmm nr 2 gaat wel)

nou, dan zal ik jou ook maar als mens waarderen ;)

tja, ik moet eerlijk zeggen, met al mijn tekortkomingen, etc. ik ben wel erg kritisch, ook naar mezelf, en ik realiseer me dat er weinig van deugt, als het gaat om de produktie, het corrigeren van verkeerd gespeelde noten/ verkeerde timing etc. maar..... mij bevielen deze stukjes wel. ik hoor daar veel aanknopingspunten in om er nog eens wat van te maken (wat dus niet gaat gebeuren) en het geluid bevalt me meestal ook wel (trouwens meestal de source en de micromoog en inderdaad de drumulator). maar dat jij dat er niet in hoort, kan ik me heel goed voorstellen.
ach, ik heb wel lol gehad.

Zing je zelf in dreamhome?
Klinkt lekker hoor Leo mocht wel wat langer ;)heb je die VCS3-tekno ook nog bewaard?

Ik heb de vcs3 nu over mackie's 824, het huis staat echt te trillen op zijn voegen,
Vette bak,bedankt iig voor al dat moois wat ik van je heb kunnen kopen,
wel muziek blijven maken he:okdan:

Aaah...de vcs-3 serienummer 1111 !! :)

Back