Problemen met opnemen via PC

Freek2late

Nieuwkomer
Hallo,

Ik wil door middel van mijn computer de op mijn Roland RD-700SX gespeelde stukken opnemen. Ik weet dat dit kan, een vriend van mij doet dit namelijk ook. Ik gebruik hiervoor het programma cool edit pro 2. ik dacht echter dat ik mijn stagepiano d.m.v een usb kabel kon aansluiten op mijn computer en zodoende de stukken kon opnemen. Dit lukt echter niet. Cool edit pro 2 regristreerd mijn stagepiano niet. Ik weet dus niet of ik voor dit soort doeleinden wel mijn usb kabel kan gebruiken, dus of de midi kabel vervangen kan worden door de usb kabel (zoals de verkoper van de kabel in winkel beweerde).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en/of misschien tips kan geven of een voorstel voor een andere methode, kabel etc.

B.v.d
Gr. Freek

Ik ben een noob hoor dus ik doe even een gooi:

Via MIDI en USB komt geen geluid binnen. Alleen 'instructies'. Maar volgens mij, omdat je CEP2 gebruikt, moet je audio aansluiten. Dan neemt ie het geluid op.

sluit de piano aan op je geluidskaart (audio in/line in) aan en je kan opnemen met cooledit.

De midi kabels zijn inderdaad alleen de nootwaardes (welke noot, hoe hard aangeslagen etc.) door te geven.

Het kan zijn dat je stage piano ook als geluidskaart kan fungeren maar dat weet ik niet. Als er een usb poort opzit zou ik in de handleiding van de piano kijken wat je daar precies mee kan doen.

Sowieso wordt audio opgenomen vai een geluidskaart/audio interface.

Back