Mijn nieuwe track volledig analoog...

Bericht is 8 oktober geschreven en nu al 59 keer beantwoord en 1.402 bekeken.

In ieder geval populair!!!

Die hoort in het kutnummer contest thuis.

Bericht is 8 oktober geschreven en nu al 59 keer beantwoord en 1.402 bekeken.

In ieder geval populair!!!

Dat komt door de woordjes "volledig" en "analoog"
Zelfs de VST-poopers moeten dan even posten :P

Zo had ik ooit hier een topic gestart die heette Tr909 & Tb303
en de tekst was "'s kijken hoe gek we zijn."
Nou dat gebeurde hoor, 1 dag later gesloten :o:

Damn!

Damn!

Als je deze shit laadt in je C64 krijg je pong.

Hulde :)

Zo had ik ooit hier een topic gestart die heette Tr909 & Tb303
en de tekst was "'s kijken hoe gek we zijn."
Nou dat gebeurde hoor, 1 dag later gesloten :o:

Die viel nog wel mee eigenlijk, qua pageviews... :P

(als historicus moet ik dat soort dingen dan toch nazoeken hè... :engel: )

Attachments

• 303909.JPG
    303909.JPG
    5,1 KB · Bekeken: 70
jammer dat "gewone" tracks hier bijna geen aandacht krijgen maar dit wel...

(no offence Bass)

jammer dat "gewone" tracks hier bijna geen aandacht krijgen maar dit wel...

(no offence Bass)

dat komt waarschijnlijk omdat hier al veel teveel "gewone" tracks zijn...

True, true

wat ik eigenlijk meer bedoelde is dat mensen wel de moeite nemen om wat onzin op te schrijven, 90% van deze thread, maar niet inhoudelijk reageren op het arangement, mix etc.

moi incluis af en toe moet ik helaas toegeven...

als je dan toch de moeite hebt genomen om te luisteren zeg er dan ook wat over.

ff op een wat serieuzere noot dan, zijn er mensen die dit mooi vinden? zo ja, wat trekt je hierin aan? en vind je het zo goed dat je er geld aan zou uitgeven? zijn er uberhaupt commerciele artiesten die dit soort "noise" maken? is voor mij een volledig nieuw terein.

Ik dacht dat we met "soundscapes" en "noodles" toch wel de grenzen van muzikaliteit hadden gevonden, maar het kan dus blijkbaar nog verder.

Ach man, verbreed je horizon, ipv de hele tijd van 4/4 stamp-boere-hopsasa-beuknummers te maken. Ghost van NIN zit er niet veel naast. Is misschien iets gestructureerder.
Muziek is wadde gewend ben. Chaos in muziek is altijd lekker.

Dit stuk is voor mij te kort. Had iets langer gemogen.:geslaagd:

dit soort dingen kunnen natuurlijk best interessant zijn. maar wat ik niet zo ok vind is dat deze naar is.
doet geen fijne dingen met je maar nare vind ik..
en als ik nare muziek wil horen kan ik net zo goed van die raphietracks gaan luisteren weetjewel 8o)

dat komt waarschijnlijk omdat hier al veel teveel "gewone" tracks zijn...

Mijn respect heb je ook Bass, op de meest vreselijke, al zo vaak gehoorde muziek, wordt hier nog positief gereageerd, en nu gaan mensen plotseling zo flauw reageren als het even geen beat heeft. Niks tegen beats etc, ik ben er zelf zeker ook van, maar kan dit soort dingen altijd waarderen. Zie het gewoon als een compositie van klanken en texturen. Zoals hier eerder gezegd misschien niet vernieuwend, wat is dat wel, maar weinig gehoord hier op synthforum. Had eigenlijk niet verwacht dat de mensen hier zo narrowminded reageren op deze muziek? Ik wil meer Bass! (Alleen dat soort hufterige statements als in de Mijn studio annex crib XIV thread moet je niet meer maken ;))

Mijn respect heb je ook Bass, op de meest vreselijke, al zo vaak gehoorde muziek, wordt hier nog positief gereageerd, en nu gaan mensen plotseling zo flauw reageren als het even geen beat heeft. Niks tegen beats etc, ik ben er zelf zeker ook van, maar kan dit soort dingen altijd waarderen. Zie het gewoon als een compositie van klanken en texturen. Zoals hier eerder gezegd misschien niet vernieuwend, wat is dat wel, maar weinig gehoord hier op synthforum. Had eigenlijk niet verwacht dat de mensen hier zo narrowminded reageren op deze muziek? Ik wil meer Bass! (Alleen dat soort hufterige statements als in de Mijn studio annex crib XIV thread moet je niet meer maken ;))

Van de andere kant is dit soort muziek weer zó obscuur, dat het me toch wel logisch lijkt als er iets meer (of in ieder geval andere) uitleg bij staat dan 'mijn nieuwe track volledig analoog'. Uitgaande van het gemiddelde van ieders smaak (waar moet je anders vanuit gaan met zo'n titel?) roept het toch heel andere verwachtingen op dan een noisetrack (en zelfs dan nog een hele korte waar ik weinig uit kan halen). Dus eigenlijk wordt hiermee gewoon om melige reacties gevraagd - wat Bass impliciet zelf ook zegt als hij zegt dat hij nieuwsgierig was naar reacties op dit soort track, met zo'n titel. Is de threadtitel daarentegen 'track: noise', dan krijg je alleen reacties van mensen die iets met noise hebben, en dus een normale thread.

Ik vind de reacties ook niet narow-minded, trouwens. Er zijn gewoon weinig mensen die noise gaaf vinden, da's algemeen bekend; en daar heb je dus threadtitels voor, zodat je de geïnteresseerden bereikt...

(Alleen dat soort hufterige statements als in de Mijn studio annex crib XIV thread moet je niet meer maken ;))

sorry maar die weet ik echt niet, wat heb ik gezegd dan daar? :confused:

sorry maar die weet ik echt niet, wat heb ik gezegd dan daar? :confused:

Dit zei je, maar het was maar een grapje hoor:

ik heb gelukkig niet zoveel apparatuur nodig om muziek te kunnen maken

@Cheimoon, ja maar toch blijven het een beetje flauwe 'wat de boer niet kent, dat eet ie niet'-comments en ik vind het jammer dat synthforummers, die veelal bezig zijn met mooie geluiden proberen te zoeken op hun al dan niet modulaire bakken, dit soort textuur-gebaseerde composities wel zouden kunnen waarderen. Om nog even verder te zeuren, noise vind ik overigens wel een erg vervelende manier om het in een hokje te stoppen. Maar verder, no offense ;)

Anyways, Bass ik zal je snel joinen en zelf een gedeelte posten van eenzelfde soort stuk wat ik laatst maakte voor een balletstuk.

Om nog even verder te zeuren, noise vind ik overigens wel een erg vervelende manier om het in een hokje te stoppen. Maar verder, no offense ;)

De naam maakt mij persoonlijk vrij weinig uit; ik dacht gewoon dat 'noise' de gangbare benaming was voor dit soort tracks, dus vandaar (vergelijk het met praten over 'punk', 'new wave', 'jazz', enz.: daar dekt de woordenboekbetekenis ook niet echt de muzikale lading). Maar onder welke noemer zou jij het dan willen scharen?

Dit zei je, maar het was maar een grapje hoor:

QUOTE]

Mja ik heb ook ooit gearlust gehad tot ik erachter kwam dat je echt niet zoveel gear hoeft te hebben om muziek te kunnen maken en als je er uitgebalanceerd en creatief mee om kan gaan hoef je echt maar een paar stuks apparatuur te hebben...

Back