Mixer op batterijen en koptelefoon vraag

Krek

Jungle of Wires
Ik heb echt een enorme!!!!! Noobvraag, maar ik kon het echt niet vinden.

Ik gebruik in-ears onstage en in de oefenruimte. Heb 2 samplers en ik drum (dat laatste doet er niet toe, is meer voor de volledigheid) In de oefenruimte gaan de twee samplers naar een Roland versterker waar de herrie uit komt (blabla) er zit in die versterker ook nog een koptelefoonuitgang. Nu is deze koptelefoonuitgang kapot gegaan tijdens de repetitie, met het gevolg dat mijn inears ook stuk zijn (beter mijn inears dan mijn oren zelf) De versterker doet het nog wel en kan ik ook gewoon gebruiken, alleen de koptelefoonuitgang niet.

Nu zit ik te denken als ik nou zo'n Edirol batterijmixertje aanschaf, de 2 samplers erop aansluit. De output naar de versterker en mijn nog aan te schaffen nieuwe in-ears aan de koptelefoonuitgang hang, heb ik dan het probleem opgelost? Mijn vraag is dus eigenlijk:

Als ik een hoofdtelefoon aansluit op die/een mixer doet de output naar de versterker het dan nog wel, zodat mijn medemuzikanten ook de sample door de versterker horen en ik het door mijn in-ears.

2de vraag is eigenlijk. Is de Edirol M-10MX de enige mixer van dat formaat op batterijen?

Als ik zo het blok-diagram in de manual bekijk zijn het main volume en de hoofdtelefoon helemaal gescheiden vanaf de bus. Daaruit zou ik denken dat de ene dan ander niet beinvloed.

Even een klein vraagje: WAAROM in hemelsnaam op batterijen??
Lijkt me alleen maar lastig: continu op 't verkeerde moment de batterijen op (zul je zien)..

Even een klein vraagje: WAAROM in hemelsnaam op batterijen??
Lijkt me alleen maar lastig: continu op 't verkeerde moment de batterijen op (zul je zien)..

Daar ben ik het helemaal met je eens, maar in onze oefenruimte, wat gewoon een ordinaire bollenschuur is waar je ongelimiteerd lawaai kan maken, hebben we beperkt stroom... (oude schuur, niet iedereen heeft de beschikking over een geluidsdichte studio helaas) Daar moet een zangversterker op, een gitaarversterker, een versterker voor de samples, 2 sampleapparaten, waarvan ik er ook al 1 op batterijen hebt. Mijn drumstel gaat gelukkig op spierkracht ;) En al die snoeren en adapters die ik iedere keer aan moet sluiten, op moet ruimen... Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, het is gewoon makkelijker. On stage gaat alles wel aan de adapter!!!! Veel te tricky die batterijen, maar met repeteren maakt het niet zoveel uit.

Als ik zo het blok-diagram in de manual bekijk zijn het main volume en de hoofdtelefoon helemaal gescheiden vanaf de bus. Daaruit zou ik denken dat de ene dan ander niet beinvloed.

Klopt helemaal, ik heb hem toch maar aangeschaft (handig dingetje trouwens) en ik denk ik maak het draadje even compleet. 1 output naar de monitor en 1 naar de koptelefoon, allebei geluid!

Back