Microkorg als extraatje dj-set

jaspervc

Nieuwkomer
Hallo iedereen ;)

Ik zou graag een Microkorg aanschaffen maar ik maak me zorgen of ik hem wel veel zal gebruiken of niet. Ik zou hem waarschijnlijk alleen gebruiken in mijn dj-set (voor live gebruik dus). Is het een goed apparaat voor live? De vocoder is ook een leuke optie die mij doet overhalen. Maar het is leuk als ik wat tips krijg wat ik er allemaal mee kan doen in mijn dj-set ;)

MVG, Jasper

wat je er mee kan doen ? je kan er op spelen, daar zijn de toetsen voor :)

speel baslijnen, pads, melodieen mee ofzo, dat werkt altijd.

wat je er mee kan doen ? je kan er op spelen, daar zijn de toetsen voor :)

speel baslijnen, pads, melodieen mee ofzo, dat werkt altijd.

Bedankt, maar dat weet ik al :p Ik ken er al een beetje van hoor... Ik wil gewoon ervaringen horen van mensen die hem gebruiken in een mix..

Ik denk dat je vrij weinig hebt aan een microkorg in een DJ-set. Misschien om wat effect geluiden toe te voegen...

Ik weet niet hoe je DJ't maar met vinyl zou je al meteen het probleem hebben dat je wanneer je pitchcontrol niet in het midden staat dat je microkorg dan vals is t.o.v. het nummer dat je speelt.

Ik zou mijn geld uitgeven aan iets wat beter past bij DJing....een sampler/fx achtig ding ofzo.

je moet 'm niet om de synth gebruiken maar voor de filters.
alle moog filters zijn los te gebruiken voor extern audio.
het is een moogerfooger on steroids ;)

moog filters??? tzal toch niet

ooh! beetje dom ja...
'k las alleen micro...
en m'n slapende hoofd vulde het aan tot moog ipv korg...
sry
foutje
bedankt

je moet 'm niet om de synth gebruiken maar voor de filters.
alle moog filters zijn los te gebruiken voor extern audio.
het is een moogerfooger on steroids ;)

Dus eerder als een effectenbak moet ik hem gebruilken? Ben ik dan niet beter af met een KP-3? Of heeft die geen vocoder?

Ja..ik zou dan de KP3 prefereren. De microkorg icm met 2 'statische' sources die je in elkaar mixed lijkt me niet ideaal werken zelf. Kp3 heeft los van filters ook tal van andere FX en een sampler. Juist met die sampler met auto beat detection etc kun je lekker los gaan live denk ik. FX in overvloed. Kun je er later altijd nog iets aanhangen via de midi clock die de kp3 dan tot stand brengt vanuit het geanalyseerde signaal dat je hem voert. Jomox xbase 09 eraan ofzo..machinedrum en dan echt lekker vlammen! :)

Ja..ik zou dan de KP3 prefereren. De microkorg icm met 2 'statische' sources die je in elkaar mixed lijkt me niet ideaal werken zelf. Kp3 heeft los van filters ook tal van andere FX en een sampler. Juist met die sampler met auto beat detection etc kun je lekker los gaan live denk ik. FX in overvloed. Kun je er later altijd nog iets aanhangen via de midi clock die de kp3 dan tot stand brengt vanuit het geanalyseerde signaal dat je hem voert. Jomox xbase 09 eraan ofzo..machinedrum en dan echt lekker vlammen! :)
ok, lijkt me handig ;)
Nu heb ik wel nog een groot probleem. Ik heb een djm400 en die heeft geen send/return. Kan ik via een apparaatje of kabeltje toch gebruik maken van de KP3 en kiezen welke cd-speler ik effect op doe?

Ik heb zelf een kp 1 en kheb hem tussen men mixer en versterker staan..
Ik denk dus niet dat het mogelijk is om hem nog eens per kanaal te selecteren...

Back