Advies vraagje.....

robbie50

ferkeert lit
Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in "mixerland".......ik heb een advies vraag......
Ik wil een (kleine) mixer kopen waarop ik wil aansluiten;
4 synt's, dus 4x (stereo) line ingang.
1x microfoon, geen fantomvoeding nodig.

Als uitgangen;
Line uit, naar mijn versterker toe
en 1x tape in/out

Nu zie ik allerlei mixers met voor elk kanaal van elke synt. een aparte volumeregelaar.......
Is er niet iets met gewoon één potmeter per synt, dus twee kanalen gecombineerd per potmeter.....
En graag gewoon tulp of clinch aansluitingen....

O ja, budget......niet TÉ!
Is gewoon voor thuis gebruik, dus liefst ook nog klein...
Wat een wensen hé:engel:

graag reacties.....

robbie
:doei:

Kijk dan eens naar de Behringer XENYX 1002FX.

€ 79.- bij Feedback in de verzend, dus kan nog goedkoper...
(Als je misschien zegt dat je één microfoonkanaal niet gaat gebruiken :)
Verder nog een koptelefoon aansluiting en wat effectjes...

Wout

Laatst gewijzigd:
Wout,

Dank je wel voor je advies......
maar deze heeft toch maar 2 microfoon en slechts 2 line ingangangen.........of zie ik dat helemaal verkeerd?
Prijs is lachen, geen geld.....

Iets anders.....werkadres;
Den Haag, grappig heb ik mijn jeugd doorgebracht....... vroeger betaalde je 200 gulden bij Stuud en Bruin voor een klein mixertje!

groet,
robbie

... Dank je wel voor je advies......
maar deze heeft toch maar 2 microfoon en slechts 2 line ingangangen.........of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ben je hier geweest? http://www.behringer.com/1002FX/index.cfm?lang=Eng

Als je het plaatje bekijkt, dan zie je twee microfooningangen en VIER lijningangen! Kanalen 3/4 (stereo) en 5/6 zitten boven kanalen 7/8 en 9/10. Voor de duidelijkheid: alle blauwe knoppen zijn voor de toonregelingen (alleen microfoon), alle rood/bruine voor de FX; alle zwarte voor de Pan/Balance en de witte voor de kanaal level (mix). Mocht je de FX send willen gebruiken, dan zal je één kanaal stereo moeten opofferen om FX return te kunnen maken. Je kunt het ook zien als een MonoMix voor, bijvoorbeeld een monitor on stage :)
Prijs is lachen, geen geld.....
Hoef je inderdaad niet om te zeuren bij je partner ;) Is ook te verkrijgen als 1002, dus zonder FX en die kost € 79,- De 1002FX € 99,- Dat wordt dan toch wel een maand afwassen :D
Iets anders.....werkadres;
Den Haag, grappig heb ik mijn jeugd doorgebracht....... vroeger betaalde je 200 gulden bij Stuud en Bruin voor een klein mixertje!
Bestaat nog steeds, alleen weet niemand meer hoe lang. De 'ouderen' gaan met pensioen en in de 'jongeren garde' is geen opvolging, dus...

Wout

Back