Virus TI

Chris Dust

waarom niet?
Hallo, ik zoek een synth die ongeveer dezelfde mogelijkheden heeft als de virus TI? Weet iemand iets?

Alvast bedankt!

Hardware? Of mag het ook soft zijn?

En waarom niet gewoon een Ti dan?

sorry voor de sumiere info.

ik heb al een snow, geweldig ding vind ik. Alleen er zit geen toetsenbord aan.
Ik zoek wel een hardware iets met toetsen waarmee ik ook de snow via midi kan bedienen.

Ik las iets over de motif, heeft deze ook een soor van viruscontrol, waarbij ik alle parameters in ableton kan tekenen, want daar gaat het om.

Iig nog bedankt voor de reacties!

Is een Novation controller keyboard dan niets iets voor je. Of de Emu Xboard serie? Zo te horen hoeft er niet een synth engine in te zitten.

Jawel het liefste wel met een (goede) synth engine.

Novation ben ik niet zo kapot van. Het is niet de bedoeling dat het een midi keyboard controller wordt ofzo, maar die mogelijkheid moet er wel inzitten. Maar een beetje synth heeft dat tegenwoordig toch wel?

In mijn bovenstaande staat dat het net zoiets moet zijn als virus control, dus het moet wel degelijk een synth zijn, alleen dan niet zo als een "gewone" met audio, maar meer met midi.....

Alle nieuwe synths hebben veel midi, maar weinig knoppen. Dan ga je al gauw richting Mono Evolver Keys. Maar dan kan je net zo goed je snow verkopen en die kleine Ti keyboard (Indigo of zo) kopen. Ik neem aan dat die USB functionaliteit ook belangrijk is?

Nou, ik zou graag een "echte virus "hebben, maar voorlopig is de snow voldoende.
Maar bestaat er dan geen andere synth met "total integration"?

Nee. Zover ik weet niet, dat is specifiek voor de Access Virus TI. Alle andere synths doen dat met MIDI CC, NRPN, en Sysex

Hmmm, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Maar de meeste synths kun je toch niet via je sequencer(DAW,ableton) aansturen? Voor het bv oplaten komen van de filtercut-off? Ik heb bv zo`n sh-201 van roland, dat ding kan ik voor zover ik weet alleen real-time opnemen in audio, ik kan geen midi noten tekenen die hij dan afspeelt.

De virus kan/doet dat wel.....

Is access echt de enige die dit zo makkelijk maakt?

Je kan in principe ieder keyboard gebruiken om een Virus TI mee aan te sturen, dat werkt inderdaad via MIDI. Dat hele 'total integration' verhaal heeft volgens mij meer met soundcard en VST-integratie te maken.

Maar een goedkope synth met veel knoppen en een klavier en die ook nog eens goed klinkt kom je niet veel tegen. De eerste waar ik aan moest denken is de Yamaha AN1x, die heeft 8 draaiknoppen (inclusief 4 selectieknoppen zijn er 32 parameters toe te kennen) en daar zou je je belangrijkste functies onder kunnen mappen. De AN1x is tweedehands een kleine 300 euro.

De Roland SH-201 en Korg Radias hebben allebei een soort van integratie,maar dat gaat lang niet zo ver als de TI...zijn wel te editten op de pc..

Maar als de TI je bevalt en je wilt toetsen,waarom ga je dan niet voor een TI keys ?

Back