Aantal vragen over Apple Mac

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zie ook hier:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=102267

ik werk nu in de studio met een PC Intel dualcore 2.2ghz, 2GB en zit er aan te denken om de overstap naar Apple te maken, ook omdat ik portable wil zijn zit ik te denken aan een MacBook Pro.

ik gebruik op dit moment onderstaande plugins in Cubase4:

CM WaveShaper (PC only)
DR-Fusion2 (PC only)
Drumatic 3 (PC only)
Drumatic_VE (PC only)
MicroTonic
Nepheton
BBE Sonic Maximizer Plugin (PC only)
Baxxpander (PC only)

LittleFranticVST (PC only)
http://www.kvraudio.com/get/2471.html

GenesisCM (PC only)
Korg LegacyCell
Refx Nexus
Sylenth1
Native instruments FM8

daarnaast gebruik ik Nero burning rom en Soundforge.

Voor een aantal plugins bestaat helaas geen Mac versie :-( misschien heeft iemand hier enig idee wat de alternatieven zijn voor deze plugins?

oja, en een goede geluidkaart met 4 out en 4 inputs?

Kan ik overigens zonder problemen 2 externe VGA schermen aansluiten op een Macbook pro?
zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
bedankt!

Toch ff een vraag:

Als je voor al deze software PC licenties hebt aangeschaft, waarom wil je dan overstappen naar een Mac? Waarom niet gewoon een dikke IBM Thinkpad of Sony Vaio ofzo? Denk dat je er in performance en stabiliteit i.i.g. niet op achteruit gaat (die discussie lijkt me ondertussen wel achterhaald) en je hoeft geen nieuwe software te kopen. En je hoeft niet te wennen aan de way things work op een Mac, is toch ff anders allemaal.

Uiteraard, de MacBook Pro is de fraaiere laptop (al zijn die nieuwe Sony's ook niet verkeerd), maar verder zie ik eigenlijk geen andere argumenten.

Afijn, hier ben je ook niet echt mee geholpen, maar ben toch ff benieuwd.

P

PS. Goede portable geluidskaart : Motu Traveller ? M-Audio FW 410 ?

zie ook hier:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=102267

ik werk nu in de studio met een PC Intel dualcore 2.2ghz, 2GB en zit er aan te denken om de overstap naar Apple te maken, ook omdat ik portable wil zijn zit ik te denken aan een MacBook Pro.

ik gebruik op dit moment onderstaande plugins in Cubase4:

CM WaveShaper (PC only)
DR-Fusion2 (PC only)
Drumatic 3 (PC only)
Drumatic_VE (PC only)
MicroTonic
Nepheton
BBE Sonic Maximizer Plugin (PC only)
Baxxpander (PC only)

LittleFranticVST (PC only)
http://www.kvraudio.com/get/2471.html

GenesisCM (PC only)
Korg LegacyCell
Refx Nexus
Sylenth1
Native instruments FM8

daarnaast gebruik ik Nero burning rom en Soundforge.

Voor een aantal plugins bestaat helaas geen Mac versie :-( misschien heeft iemand hier enig idee wat de alternatieven zijn voor deze plugins?

oja, en een goede geluidkaart met 4 out en 4 inputs?

Kan ik overigens zonder problemen 2 externe VGA schermen aansluiten op een Macbook pro?
zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
bedankt!

Op een Mac Book Pro kun je 1 extra scherm aansluiten. Geen 2 helaas.
Geluidskaart: Motu Ultralite, RME Fireface 400
Plugins zou ik zo gauw niet weten.
IPV Nero kun je Toast gebruiken, of Burn (open source)
Als je Sound Forge als audio editor gebruikt kun je ip daarvaan Bias Peak of eenvoudiger iets als Sound Studio gebruiken. Gratis alternatief Audacity is er natuurlijk ook nog...

Op een Mac Book Pro kun je 1 extra scherm aansluiten. Geen 2 helaas.

Moet ik je toch even corrigeren Allert...
Tegenwoordig kun je ook schermen aansluiten via USB2.
Zie http://www.displaylink.com/mac

Natuurlijk minder perfect dan direct aan een videopoort van je MacBook(Pro), maar voor audio toepassingen wel bruikbaar denk ik zo. Zelf nog geen ervaring mee.

Vandaag worden trouwens nieuwe MacBook(Pro)s aangekondigd.... :eureka:

Goede portable geluidskaart : Motu Traveller ? M-Audio FW 410 ?

Ik heb pas m'n M-Audio Firewire 410 en Firewire Audiophile vervangen voor een Presonus FirePod en FireBox. Wat een verschil! De Presonus dingen klinken echt duidelijk beter: opener, krachtiger. En beide werken zonder driver, gewoon via CoreAudio op de Mac. Heel wat beter dan eindeloos wachten totdat M-Audio eens z'n drivers update, zoals na de introductie van 10.5.

Ja ik ! :halleluja

Maar ik ben nog niet zo bekend...

Hij wel :

333750926_9885857297.jpg

huh? zijn er nog mensen die met windows pc's werken??? :dubbel:

ik ben van mening dat een macbook pro stabieler is dan een pc laptop.. wordt soms een beetje gek van windows ;-)

beetje miereneuken: een macbook pro heeft dezelfde hardware als een andere laptop met dezelfde specs, alleen het OS is anders(wat je ongetwijveld weet) maar mijn punt is: pc laptop kan dus net zo stabiel zijn, mits je het goede OS erop zet....

tevens ben ik van mening(als ICTer zijnde) dat je windows ook zeker stabiel krijgt, alleen moet je hem wel redelijk strippen... ik zou alleen niet met Vista gaan werken(wat je er tegenwoordig wel op krijgt)

mijn ervaring met linux is dus danig gering dat ik daar niet heel veel zinnigs over kwijt kan, maar volgens mij kan je er genoeg mee...

als je legaal wilt blijven werken zul je al je software opnieuw aan moeten schaffen(hoewel je daar ook kans op hebt als je gewoon van PC wisselt... nee het is niet standaard vrij uitwisselbaar)

begrijp me niet verkeerd: ik werk alleen maar op apple spullen thuis, macbook en macMini, en ben een zeer tevreden gebruiker, maar feit is en blijft dat je onder windows wel meer smaakjes hebt qua software...
enige echte voordelen: geen virussen! en een programma kan afzonderlijk van je OS crashen, ja je programma ligt op z'n bek maar overige programma's en het OS hebben daar geen last van... bij windows wil dit nog wel is mis lopen(hoogst irritant en zou eigenlijk ook niet mogen, als je een OS goed maakt....)

Toevallig ken ik iemand die ook vol goede moed op een Mac book pro was overgestapt...hele discussies hadden we vantevoren,want volgens hem was een Mac veel beter en stabieler,volgens mij een Mac een dure gadget ; een mode artikel...en hij baalt nu als een stekker omdat ie alleen maar gezeik heeft...:D

Laat je niet gek maken door marketing verhalen over "Mac is stabieler" want dat is gewoon pure onzin...of je nou een Mac of pc koopt,beiden geven net zo veel gezeik (check de forums in de rest van de wereld maar eens)...

Voor het geld van een Mac book pro kun je echter een dikke Windows laptop kopen,waar je tenminste nog al die plug-ins van je op kunt draaien...maar koop dan wel iets met bekende merken moederbord en toebehoren...en dan heb je nog geld over voor een echt goede geluidskaart (RME,Motu)...

Koop in ieder geval geen Presonus geluidskaart,zware driver problemen (check hun forums) en of ie werkt op jouw systeem is een pure gok...( ik heb een Presonus Inspire voor m'n laptopje,dus spreek ook uit ervaring hier )

En geen virussen op een Mac ? idd,geen Virus TI...;)

En nog een belangrijk argument : je loopt enorm voor lul met een Apple tegenwoordig...:D

of je nou een Mac of pc koopt,beiden geven net zo veel gezeik

bewijzen graag :smeris:

check even hoe die nieuwe macbook in elkaar zit..
dezelfde efficiëntie en doordachtheid is ook terug te vinden in het systeem..

elke computer kan gezeik geven. is "normaal"
maar evenveel? ah kom, dat moet je wel sterk maken!
Macs geven minder gezeik..

ik ben soms bezig met software ontwikkeling..
op de mac is dat hemel, voor windows is het hel.
en dan voor muziek, hoe alles "gewoon werkt" met CoreAudio, CoreMidi, gewoon prachtig.
En ja, ik ken genoeg gevallen waar het niet "gewoon werkte" op pc.

:peukie:
gnigni mac pc discussie alert!! run run run run

beiden geven net zo veel gezeik
Heeft vaak zat met domme gebruikers te maken. (Het stikt hier van iig.)
Heet niet voor niets 'Wet van behoud van ellende'. :D

Verklaar je nader. Ik heb uiteindelijk gekozen voor logic omdat ik dp te chaotisch qua gui en werkwijze vond overkomen (een project mee gedaan )
Qua features leek mij dp vele maten interesanter. (pitch corectie qua audio, beeld markers, audio knippen en stretchen) logic vind ik overzichtelijk en een fijn programma, maar die dp jeuk blijft...

neh, logic zuigt... beter Digital Performer :okdan:

dp6-macpro-2-sm.jpg

mac meer crashen dan windows??

laat ik het zo zeggen: m'n mama werkt op een iMac, ondertussen al ruim een jaar, nog nooit gecrashed in dezelfde tijd het jaar ervoor heb ik de PC al 2x opnieuw geinstalleerd!

voor mij is er echter weinig verschil(qua major crashes), het scheelt een hoop irritaties(hoop minor crashes in windows)

programmeren op een Mac vind ik werkelijk hel... toegegeven bij ons loopt alles via visual studio, kan wel wat via OSx draaien hoor, maar de laatste keer dat ik dat deed moest ik me eigen randoms gaan genereren, mij veel te veel werk(wel leuk om een keer gedaan te hebben)

feit blijft gewoon, je hebt gewoon iets meer keus voor windows programma's

maar vaker crashen? of z'n hardware is kut(dat kan natuurlijk altijd, dat is hetzelfde als in een PC) of hij heeft geen flauw benul wat ie doet.... want OSx crasht opziuchzelf echt vrijwel nooit! ik kan mij 1 x herinneren in ruim 1.5 jaar... maatje van mij had elke dag crashes, RAM geheugen kaduk(een klein deel van 1 strip), verklaard een hoop!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back