Vibrato patchen op een modular

renepela

Ouwe rot
Ik zit de hele avond al te klooien op m'n modular, maar ik krijg het niet voor elkaar om vibrato in mijn geluid te krijgen.
Kan aan mij liggen of ik heb gewoon een extra module nodig.

Volgens mij is vibrato niets anders dan een snelle lfo op de pitch van een vco met met een niet al te grote amplitude.

Probleem is dat op mijn vco's de pitch ingang (1v/octaaf) al gebruikt wordt.Daar zit immers mijn klavier op aangesloten.
Als ik deLFO aan sluit op de pitch heb ik het gewenste resultaat wel, maar kan ik de toonhoogte weer niet regelen omdat mijn klavier er dan uit moet.
Wat ik dus volgens mij moet doen is de LFO optellen bij het 1/v octaaf signaal.
De vraag is alleen: Hoe?

Andere tips over het patchen op een modular zijn zeer welkom. Ik ben duidelijk een beginner en krijg toch steeds weer dezelfde soort geluiden.
VCO's door een filter en het filter met een envelope regelen en het geheel dan door een volume envelope. Redelijk standaard. Wiljuist wat meer doen om de klankleur heel erg anders te krijgen. Alle tips zijn welkom, maar met name dat lfo probleem ben ik zeer in geinteresseerd.

niet dat ik verstand heb van modulair.... ik weet ook niet zeker wat vibrato is, maar een lfo op de vca vind ik ook altijd mooi, is wat subtieler. dat zal wel tremolo zijn.
heeft je vco maar 1 vc input en heb je geen multiples ?
welke synth heb je? als het geen doepfer is, zou je monopoly s kunnen vragen.

Bij je gearlist zag ik dat je een oakley modular hebt, je 1 volt per octaaf ingang is inderdaad bedoelt voor je keyboard of midi to CV converter, deze zijn zo gemaakt dat ze voor ieder octaaf 1 volt meer uitsturen.
Dit is een exponentieel signaal, omdat voor iedere volt die je er meer instopt de frequentie verdubbeld.

440 880 1760 3520 7040 enz.