PCB Bouwer Gezocht

HEXAGON

Gedeactiveerd account
Hi,Ik zoek iemand hier opt forum die me tegen vergoeding enkele pcb's zou willen maken van deze module.

Bij voorbaat dank

Heb je daar de layouts van ETI voor of moeten de PCBs ook nog ontworpen worden?

Ik heb al een paar keer printen geëtst uit scans van ETI layouts, dus dat is geen probleem. PCBs ontwerpen is een ander verhaal.

pb maar. We kijken wel of ik alleen het ontwerp maak, of dat ik de pcb's ook zelf maak (afhankelijk van de hoeveelheid kan het ook interresant zijn om de pcb's te laten maken).

Ik zie onder aan het artikel dat je ze ook kunt kopen... Is dit niet goedkoper? Of wil je gewoon aan de hobby? Dat kan natuurlijk ook. :kroon:

Hoi Maarten.

Jouw oproep heb ik gemist :Z, maar ook voor jou wil ik er best een maken. pb maar, dan komen we er wel uit.

Groet, Michel

edit: nog ff snel je andere post bekeken, Ik zou je een ink-jet willen aanraden en geen laserprinter (me <----- ervaring). Voor tips en tricks mbt etsen pcb-productie roep je maar.

Laatst gewijzigd:
Een lasersheet kun je donkerder maken door hem in te smeren met oostindische inkt oid en de overtollige inkt weer weg te vegen (wat een smerige troep zeg). ECHTER>>> een goedkope laserprinter heeft een vrij slechte resolutie (je moet al echt dure hebben voor een bevredigend resultaat). Een inkjet daarentegen heeft wel een goede resolutie (fotoprinter (= ook goedkoop). Ik heb zelf canon gebruikt en gebruik nu epson. Icm met een bungard print (de fotolak van bungard is buitengewoon goed, vooral voor hobbyisten) geeft dit een retestrak resultaat (veel strakker dan een laser).

Als je niet kunstmatig verouderde lak hebt (= profi printen; eigenlijk nauwelijks thuis te doen) dan moet je wel heel donkere sheets hebben (bij voorkeur filmenegatief oid).

Hi allemaal,nee je kan ze niet (meer) kopen het is van de jaren 80 :D

de layout vd pcb zit in die pdf op die site of dat direct bruikbaar is denk ik niet,ontwerpen hoeft niet maar overtekenen waarschijnlijk wel.

ik heb pcbtjes nodig ook met de gaatjes geboort natuurlijk :D,en ja ik weet dat is kutwerk,en dan die boortjes dat kunnen afbreken etc..

normaal heb ikzelf met 3 pcb's genoeg.

Ben ik blij dat ik een CNC tafel heb. Is boren een stuk minder kut :D.
3 maak ik zelf wel.

Moeten de maten hetzelfde zijn of mag kleiner ook?

Het is voor mijzelf het gemakkelijkst de print even na te tekenen ivm boorgegevens voor de CNC machine.

pb maar dan kunnen we concreet iets afspreken.

Hallo,ow ja het mag kleiner,enkel opletten dat die caps erop kunnen.

ik stuur je pb..

Maar ik ga ook ff etaoin contacteren.

Voor iedereen die op zoek is naar een pcb'tje voor zijn ontwerp.

Attachments

• Tarieven PCB.pdf
    10,8 KB · Bekeken: 125
Back