Beste keuze laptop voor produceren?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
vragen naar de bekende weg?
en het antwoord is ook al in die topic gegeven.
macbook pro is de beste keuze.

koop gewoon een laptop met de beste specs voor je budget en a-merken inside.
lijkt mij prima die sony.

als je 2e keus wilt is de sony natuurlijk prima want dan zit je weer met windows te klooten en dat wil je niet als je de beste keus wilt.

Gewoon wit Macbookje kan je al als 2.4G core2duo halen voor de helft van een Vaio, en dan heb je als bonus gratis OSX derbij ;)

Nieuwe macbook is geen optie, geen firewire. Lijkt me meer een gamersbakje, ik dank je de koekoek.

zodan slaan ze daar ff de plank mis zonder die firewire
en waarom hebben ze de ouwe 2.2gHz niet meer...
rare zet van apple...

gamers kopen een ps3 of een xbox360 het lijkt me sterk als apple zich nu out of the blue op de gamersmarkt gaat richten

ik denk dat ze bewust de firewirepoort hebben weggelaten omdat de macbook pro anders nog weinig voordelen heeft tov. de gewone macbook

Ze lopen vooral te bleren over de nieuwe prima graphics-chip van ze, vandaar mn sneer. En het weghalen van de fw-poort op de gewone macbook om het pro wat met cachet te geven is om te janken zo droevig. Daar wil ik niet eens over nadenken...

Met het risico van herhaling, de witte macbooks hebben een 2.4G Core2duo optie onder de 1000 euro. Volgens mij is er niets wat ook maar in de buurt komt qua specs voor die prijs. En als je wat wilt uitgeven, de nieuwe macbook pro's hebben wel firewire en een 2.8G core2duo optie. Daarnaast biedt OSX de volledige 4G werkgeheugen beschikbaar, iets wat met Vista volgens mij ook nog steeds niet gelukt is. Qua desktops snap ik de discussie, in laptopland echter ben ik niet helemaal zeker of het echt nog een discussiepunt is qua daw.

om even te herhalen wat er al eerder werdt genoemd is deze thread. APPLE APPLE APPLE APPLE APPLE.

duidelijk toch? :verkoght::geslaagd:

als je gegarandeerd kopzorgen wilt moet je vooral een pc-laptop kopen. als je gewoon wilt dat het werkt en plug-and-play hebt i.p.v. "plug-and-pray". dan moet je gewoon een apple kopen... simpel als dat

Ik snap er nichts van, macbook is nog goedkoper ook. je moet wel heel erg geen apple willen :)

Warez?

:D

Met het risico van herhaling, de witte macbooks hebben een 2.4G Core2duo optie onder de 1000 euro. Volgens mij is er niets wat ook maar in de buurt komt qua specs voor die prijs. En als je wat wilt uitgeven, de nieuwe macbook pro's hebben wel firewire en een 2.8G core2duo optie. Daarnaast biedt OSX de volledige 4G werkgeheugen beschikbaar, iets wat met Vista volgens mij ook nog steeds niet gelukt is. Qua desktops snap ik de discussie, in laptopland echter ben ik niet helemaal zeker of het echt nog een discussiepunt is qua daw.

Ik wil me het liefst helemaal niet in dit soort discussies mengen, maar als ik zoveel misinformatie in een post zie kan ik het niet laten om even te reageren.

Nadat we eindelijk van de gigahertzen oorlog waren verlost hebben apple en haar fanboys deze weer nieuw leven ingeblazen. Die 2.4 Ghz processor (T8300) is 1, geen optie meer en 2, 2 generaties oud. De nieuwe instap 2,26 P8400 is energie zuiniger en levert betere benchmarks.

En specs voor die prijs? Wat vind je hiervan:

XXODD laptop
13,3 inch scherm (1280x800)
T9600 processor (2,8 Ghz) (de aller snelste laptop processor op dit moment beschikbaar. Dezelfde processor die je als optie vindt bij de aller duurste MB Pro)
4GB intern
320 GB 7200 RPM HD
Verder een vergelijkbare uitrusting als de Macbook (meer USB, express card echter geen aparte grafische chip (lekker boeiend voor een DAW...) en geen displayport)

Dit kost mij 1171 euro. De duurste Macbook kost 1499 euro en komt niet eens in de buurt qua specs...

Als je een vergelijkbare machine maakt als de witte macbook kom je ergens rond de 700 euro uit. Mac vraagt er vrolijk 1000 euro voor.

Voor de Macbook Pro geldt feitelijk hetzelfde. Je kan een PC laptop samenstellen. Als ik een Xxodd samenstel met vergelijkbare specs als de dure 15" MPB dan kost mij dat: ~ 1200 euro. Bij Apple vragen ze er rustig 2200 euro voor...

Toen Apple de overstap maakte naar Intel leverde ze echt "bang for the buck" al hun modellen waren gewoon zeer scherp geprijsd. Op het moment wordt hun hardware steeds kariger uitgerust, en stoppen ze de techniek van eergisteren in een glanzend nieuw jasje en vagen er de prijs van morgen voor...

Natuurlijk moet je OSX meewegen. Een fijn OS, absoluut. Maar hoe belangrijk is een OS helemaal? Je start je PC/MAC op en opent Cubase, Logic, whatever... Het OS wordt zo overschat. En de horrorverhalen over PC zijn gewoon niet waar. Dat is complete onzin wat altijd door de fanboys wordt verspreidt. Ze komen ook nooit met argumenten. Zoek op internet naar gezaghebbende reviews ed en je zal zien dat XP 100% voldoet als stabiel OS voor muziek doeleinden. Net als OSX overigens.

De nieuwe Macbooks geven aan dat Apple zich ook steeds minder om de professional druk maakt. Ze willen macbooks verkopen aan studenten en yuppen. Die hebben toch geen FW nodig en zijn te lokken met glanzende schermen. Dat een fotograaf nu eigenlijk geen mac meer kan gebruiken vinden ze niet zo boeiend...

Ik raadt niemand af om een MB (pro) te kopen. Mooie apparaten waar je heel veel plezier aan zult beleven. Maar de gedachte dat apple de heilige graal is op computer gebied is gewoon totale onzin...

XODD = goedkoop en je krijgt dus ook waarvoor je betaald.

Een lawaaierige laptop van goedkoop materiaal. Van binnen is het wel gewoon goed spul natuurlijk, daar zijn de meeste laptops vergelijkbaar.

En tja...over de accu ga ik maar niet beginnen. Natuurlijk is Apple duurder, dat is altijd al zo geweest. Maar met xodd noem je nu net een merk dat op elk punt mogelijk bespaart en dat merk je dan ook meteen.

Ik overwoog zelf een tijd geleden een xodd te kopen en toen ik er 1 in het echt zag was ik daar in 30 seconden van genezen.

goeie post mvm!

ennuh bounce... hou es op joh met die onzin, je bent oud & wijs genoeg zou ik denken ondertussen ;)

XODD = goedkoop en je krijgt dus ook waarvoor je betaald.

Een lawaaierige laptop van goedkoop materiaal. Van binnen is het wel gewoon goed spul natuurlijk, daar zijn de meeste laptops vergelijkbaar.

Ik overwoog zelf een tijd geleden een xodd te kopen en toen ik er 1 in het echt zag was ik daar in 30 seconden van genezen.

Die nieuwe modellen zien er echt niet zo slecht uit. Langzaam lijken PC fabrikanten te beseffen dat het oog ook wat wil...

http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=331&e=3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back