Om niet HEXAGONs draad te vervuilen en omdat ik dit toch wel een erg intresant onderwerp vind een nieuwe thread.
Ik wil mijn printjes gaan etsen.
Voorheen deed ik alles op vero board omdat ik het idee heb dat het best moeilijk is om te etsen.
Toen las ik op de site van newtone dat je ook kunt etsen zonder te belichten. (Ik weet niet waarom, maar dat lijkt mij lastig.)
http://www.newtone-online.nl/?Zelf_printjes_maken
Hier doen ze het doormiddel van het strijken (strijkbout) van een met een laser printer geprint op foto papier velletje. (kansloze zin)
Dus je strijkt het vanaf het papier op het te etsen oppervlak.
Nu vraag ik mij af of dit van mindere kwaliteit is dan belichte prints?
En of het misschien niet veel duurder is? aangezien Kaftoeter zei dat je dan een dure printer nodig hebt.
Hoe moet je eigenlijk belichten. Ik heb wel eens iets gelezen over een scanner.
En Toen ik op het grafisch lyceum zat had je er een hele (grote) machine voor nodig. (Daar komt ook het idee vandaan dat het moeilijk is natuurlijk)
Ik denk dat jullie hier wel wat meer van weten.
groet en alvast bedankt,
Maarten
Ik wil mijn printjes gaan etsen.
Voorheen deed ik alles op vero board omdat ik het idee heb dat het best moeilijk is om te etsen.
Toen las ik op de site van newtone dat je ook kunt etsen zonder te belichten. (Ik weet niet waarom, maar dat lijkt mij lastig.)
http://www.newtone-online.nl/?Zelf_printjes_maken
Hier doen ze het doormiddel van het strijken (strijkbout) van een met een laser printer geprint op foto papier velletje. (kansloze zin)
Dus je strijkt het vanaf het papier op het te etsen oppervlak.
Nu vraag ik mij af of dit van mindere kwaliteit is dan belichte prints?
En of het misschien niet veel duurder is? aangezien Kaftoeter zei dat je dan een dure printer nodig hebt.
Hoe moet je eigenlijk belichten. Ik heb wel eens iets gelezen over een scanner.
En Toen ik op het grafisch lyceum zat had je er een hele (grote) machine voor nodig. (Daar komt ook het idee vandaan dat het moeilijk is natuurlijk)
Ik denk dat jullie hier wel wat meer van weten.
groet en alvast bedankt,
Maarten
.
.