vst Cubase SX

Melodyne is een erg fijn programma. Zeer innovatief maar ook fijn om mee te werken. En je hoort soms wel dat er aan geknutseld is maar om stemmen wat gladder te maken zonder die vreselijke autotune bijeffecten is het wel handiger.

Maar als je toch Halion gaat kopen zou ik zeggen, zoek ook een paar goede koren sample CD's op. (Bijv. Symfony of Voices) Die kun je zo importeren in Halion en het klinkt retegoed. En als je hele goede strings wilt dan zijn er ook legio goede (en ook wel dure) sample CD's (bijv. Viroslav String Orchestra (of zoiets))
De kwaliteit is niet te vergelijken met de presets die je in Keyboards of Synths terugvindt.
En voor piano is The Grand van steinberg ook erg interessant. Een hele goede 'digitale' piano. Niet perfect maar in een track zeker ontzettend goed. Alleen een echte piano is beter. :)

[OFFTOPIC]
Origineel geplaatst door Mostatic
SCSI schijven, enermax voeding (die is stil)

SCSI is oud, traag en duur.

SATA is de bom! :P
[/OFFTOPIC]

Origineel geplaatst door fuse
Melodyne is een erg fijn programma. Zeer innovatief maar ook fijn om mee te werken. En je hoort soms wel dat er aan geknutseld is maar om stemmen wat gladder te maken zonder die vreselijke autotune bijeffecten is het wel handiger.

Maar als je toch Halion gaat kopen zou ik zeggen, zoek ook een paar goede koren sample CD's op. (Bijv. Symfony of Voices) Die kun je zo importeren in Halion en het klinkt retegoed. En als je hele goede strings wilt dan zijn er ook legio goede (en ook wel dure) sample CD's (bijv. Viroslav String Orchestra (of zoiets))
De kwaliteit is niet te vergelijken met de presets die je in Keyboards of Synths terugvindt.
En voor piano is The Grand van steinberg ook erg interessant. Een hele goede 'digitale' piano. Niet perfect maar in een track zeker ontzettend goed. Alleen een echte piano is beter. :)

zowel de symphony of voices als miroslav vitous reeks zijn bijna onovertroffen maar stervens duur, lijkt me voor de meeste mensen iets te duur

[OFFTOPIC]

Symfony of voices is 500$ (+/-)
En Viroslav heeft een Mini Library voor 350$ (+/-)

Als je dat vaak gebruikt en er veel mee kunt doen dan vind ik het best wel meevallen hoor.
Ga jij maar eens een dagje een strijkorkest inhuren + studio, dan heb je die allerduurste Viroslav's al weer terugverdiend hoor. En tuurlijk is het niet hetzelfde, maar is het goed (genoeg)?

Als je een digitale piano koopt, koop je in feite ook een bak met ettelijke tientalen Mb's aan samples plus een rits gedempte toetsen. Om van romplers maar te zwijgen.

(bron: www.ilio.com)
[/OFFTOPIC]

[OFFTOPIC]

Symfony of voices is 500$ (+/-)
En Viroslav heeft een Mini Library voor 350$ (+/-)

Als je dat vaak gebruikt en er veel mee kunt doen dan vind ik het best wel meevallen hoor.
Ga jij maar eens een dagje een strijkorkest inhuren + studio, dan heb je die allerduurste Viroslav's al weer terugverdiend hoor. En tuurlijk is het niet hetzelfde, maar is het goed (genoeg)?

Als je een digitale piano koopt, koop je in feite ook een bak met ettelijke tientalen Mb's aan samples plus een rits gedempte toetsen. Om van romplers maar te zwijgen.

(bron: www.ilio.com)
[/OFFTOPIC]

500$ dan is erg in prijs gezakt, ik kan me nog herinneren dat die set zo'n 5000 gulden koste
die miroslav(het is toch miroslav en geen viroslav?) mini library zuigt trouwens, is leuk als je een viooltje zoekt maar anders heb je toch echt de "grote set" nodig. maar die is bij mijn weten ook iets van 6000 gulden maar zal dan ook wel in prijs zijn gezakt

Die voices waar jullie het over hebben is dat een plugin voor vst , om dus koorwerk mee te maken.
En klinkt dit net zo reeel als melodyne.

want als je ff een heel hoog koortje in wil zingen, en je zingt hem gewoon een octaaf lager blijft ie echt net zo mooi klinken, wat ik heb gehoord dan.

Ja en nu nog de audiointerface.

En van de geluidskaart snap ik nog ff niet.
Moet ik die dan ook een hebben zit dat niet in de audiointerface.

Ik heb nu met protools ook geen geluidskaart.

Origineel geplaatst door linda

Ik heb nu met protools ook geen geluidskaart.

:confused: waarom heb je dan protools, gebruik je dan alleen maar de midi van pt

nee audio, maar volgens mij zit die audiokaart van protools erin.
Heb teminste nog nooit een audiokaart gekocht.
Zit bij protools bij dan denk ik.

Origineel geplaatst door EDP
heb je zeker een digi 001?

ja digi001

Je hebt toch die Digi001? Het ziet er misschien niet zo uit maar wij noemen hem zo (toch?) omdat hij ongeveer hetzelfde als een geluidskaart doet.
Die kun je in Cubase SX gebruiken (via ASIO drivers), of in ieder geval proberen of het werkt. Er zijn digidesign ASIO beta drivers. Maar dan werkt de midi van de Digi001 niet.

De geluidskaart die op het moederbord zit is voor spelletjes en niet voor audio. Of je moet die digitale uitgang (en d'r zit geen digitale ingang op) gebruiken.

Die voices waar we het over hebben zijn samples. Die kun je dus in een sampler, softsampler (zoals Halion is) gebruiken.
En die samples zijn van zingende koren op verschillende noten gesampled. Het is dus een kwestie van laden en via miditoetsenbord spelen.

Melodyne is een samplebewerkingsprogramma. Als je een passage van zang wilt veranderen. Maar een octaaf verhogen/verlagen gaat niet straffeloos hoor. Dat hoor je altijd wel (als je erg kritisch bent).

nou snap ik het niet meer.

Ik bounce to disk. heb een wav file.
en die speel ik gewoon af, dus heb ik een audiokaart ( Ja Toch.

En volgens mij is die verbonden met de midiinterface .

Het zit allemaal in digi001.

Zou niet weten wat voor geluidskaart er anders in mijn PC moet zitten, heb er nog nooit een gekocht.

En de midi gaat via mijn modules, nooit via een geluidskaart

echt je haalt een heleboel nu door elkaar

je digi is gewoon geluidskaart met interface + plus midi interface. en deze is special ontworpen voor gebruik met protools

trouwens zit er niet een dikke pci kaart bij de digi 001 waar die aangesloten zit, dat zal dan wel de kaart zelf zijn

Ja dat bedoel ik de geluidskaart zit al in Digi.

Maar met het nieuwe systeem, moet ik dus een losse geluidskaart kopen.

Ik dacht het niet als ik aardvark koop.

Maar wat betreft de voices als sampling, die kunnen toch geen woorden spreken.

voorbeeld 2e stem in woorden geen oehtjes of aahs

En echt ik heb het gisteren gehoord.
ingezongen als een gewone stem , ging een octaaf omhoog en hij klonk echt natuurlijk.

Origineel geplaatst door EDP
trouwens zit er niet een dikke pci kaart bij de digi 001 waar die aangesloten zit, dat zal dan wel de kaart zelf zijn

inderdaad

Als je let op geld kun je beter het Cubase SL + Halion pakket kopen. Scheelt je een hoop e-tjes!:)

nee aan SL heb ik niks.

[OFFTOPIC]
[OFFTOPIC]

SCSI is oud, traag en duur.

SATA is de bom! :P
[/OFFTOPIC]

[/OFFTOPIC]

Ja, en een brommer is even snel als een ferrari. :kont:

:doei:

[OFFTOPIC]
Origineel geplaatst door Mostatic
Ja, en een brommer is even snel als een ferrari. :kont:
:doei: [/B]

Met een brommer kom je makkelijk over de verkeersdrempels in nederland heen. Dat laat je met een ferrari wel uit je hooft. Of je moet een Hummer scoren. En die zijn nog duurder (vooral in de brandstof en wegenbelasting) :P

In dit geval zijn die drempels de PCI bus. Interessant artikel/discussie hierover. Zwaar OT, maar bewijst wel dat investeren in SCSI het niet waard is. (Lees de argumenten heel erg goed zou ik zeggen)
http://www.geek.com/news/geeknews/2002may/bch20020529011951.htm

[/OFFTOPIC]

Back