Piano module voor mn midi keyboard

Beste mensen,

Ik zoek een tweedehands soundmodule (max 200 euri) voor mn fatar keyboard.
Het gaat vooral om een goed piano sound....

BVD

cuba 200 heeft een analoge piano module te koop
roland is altyd wel erg ok met piano sounds
maar er zijn zoveel modules dioe piano in zich hebben koop dan een sampler met ok library erin
grt ron d

JV1080 van Roland is een leuke module, redelijke pianosounds, maar nog veel meer en wel te vinden voor 200€ (is naar mijn mening wel meer waard, maar ja..)

'De' kwaliteit is volgens mij net zoiets als 'de' piano, die bestaat niet. ik zou gewoon proberen er een paar te beluisteren en dan je favoriete klank te kiezen, zelf vind ik de piano's van Yamaha bijvoorbeeld goed genoeg en die zitten in elke GM bank.

daar ben ik het wel mee eens. Ik grijp ook altijd naar mijn Yamaha voor de piano's.

Als het je puur om de pianosound gaat, check dan de p50m eens, behoorlijk goed! Maar wel 'alleen maar' pianoklanken. Wil je ook een synth, dan is de mu100r misschien iets voor je. De jv1010 is qua klank hetzelfde als de jv1080, alleen een stuk spartaanser van bediening en met wat extra geluiden.

Zelfde bij mij: ik vind zelf de Yamaha piano's het lekkerste, maar ze hebben volgens mij geen module. Hoor veel mensen over Kurzweil voor live mixen; is wel piano met ballen, maar mij niet subtiel genoeg.

Als je eens hoop digitale piano geluiden wil vergelijken, kijk dan eens op:
http://www.purgatorycreek.com/index.html
krijg je aardig beeld van klanken van merken; daarmee kun je verder zoeken.

Ik heb de KME-1 (Kurzweil, nieuw 300 euries) en de piano-expansion vr de JV; meer bepaald met de JV1080 (module 200, kaartje 25-50?)

Maar ik kan je zeggen, de KME-1 is veel beter met zijn kwaliteiten!
Ook zijn ze nogal verschillend.
de JV1080 is vooral gekend om zijn synthese-manipulatiekwaliteiten (goed voor beginners etc.) Maar hij misstaat desondanks niet in een studio'tje!!:okdan:.

De KME-1 heb ik aangeschaft voor de piano's , rhodes, strings etc, en zeker geen spijt!!

Je hebt nog een goeie concurrent voor de KME-1, maar ik ben de naam kwijt...
(wel al wat ouder? M-audio? euhm...:erm:)

gm bank staat voor "general midi bank".

Gm is een standaard afgesproken tussen fabrikanten die dmv een gm set dezelfde geluiden op bepaalde geheugenplaatsen hebben zitten. zie oa: http://www.hccmuziek.nl/content/view/40/84/

Ikzelf gebruik al jaren voor pianogeluiden mijn korg 05r/w en anders een roland jv1010. Die jv1010 is juist erg makkelijk te bedienen als je weinig ervaring hebt met synthesizers en nog erg vriendelijk geprijst vaak ook (130-180 euro).
Voorde korg 05r/w zijn veel patchews te vinden op internet die goeie pianoklanken voorstellen (soms zelfs met extra achtergrond violen erbij etc).

Ik heb de KME-1 (Kurzweil, nieuw 300 euries) en de piano-expansion vr de JV; meer bepaald met de JV1080 (module 200, kaartje 25-50?)

Maar ik kan je zeggen, de KME-1 is veel beter met zijn kwaliteiten!
Ook zijn ze nogal verschillend.
de JV1080 is vooral gekend om zijn synthese-manipulatiekwaliteiten (goed voor beginners etc.) Maar hij misstaat desondanks niet in een studio'tje!!:okdan:.

De KME-1 heb ik aangeschaft voor de piano's , rhodes, strings etc, en zeker geen spijt!!

Je hebt nog een goeie concurrent voor de KME-1, maar ik ben de naam kwijt...
(wel al wat ouder? M-audio? euhm...:erm:)
Zou mooi zijn als je de naam van de concurrent nog wist te achterhalen...

Wat vind je overigens van de Kurzweil micro piano?

alesis heeft ook nog een Nanopiano module uitgebracht.
Hartstikke klein en vol met pianoklanken.

nanopiano.jpg

Zou mooi zijn als je de naam van de concurrent nog wist te achterhalen...

Wat vind je overigens van de Kurzweil micro piano?

Over gebruikerservaring kan ik je niet veel zeggen, maar ik dacht dat de Micro Ensemble min of meer de Micro Piano opvolgt...
Dus de ensemble kost wat meer , maar heeft wat verbetering in zich?

die concurrent was de alesis nanopiano denk ik, waar ik aan dacht...
(nooit zelf kunnen vergelijken, enkel via t net en comments daarop, en daar komt de Kurzweil beter uit denk ik)

Back