Mackie Onyx mixdown vraag

bdeleeuw

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik heb een vraagje over de Mackie Onyx:

Kun je je mixdown ook op de Onyx doen, want bij de schema's die op de site van mackie staan zie ik dat wat je terug krijgt van b.v. je HD of computer alleen een stereosignaal is.

Ik heb nu een HD24 van Alesis en die returns zou ik dan graag (na opnames in de studio) terug krijgen op de mixer maar kom er niet goed uit hoe ik deze 24 sporen dan weer terug krijg. Dit natuurlijk zonder alle kabels te moeten verwisselen. Kan dit nou met de PAD switch of krijg ik dan beide signalen door ? b.v. als ik van het kanaal wil horen wat ik van de HD terug krijg en niet de mic ?

Bedankt,
Bertus.

De pad schakelaar is alleen maar om je (mic)ingang een aantal dB's te verzwakken (meestal -20 ofzoiets).

Als die onyx 24 kanalen (inputs) heeft dan zul je alle uitgangen van de hd24 daarop moeten aansluiten. (op de LINE IN welteverstaan).

Het ligt eraan hoe de mackie is ontworpen. Vaak is het zo dat als je iets op de line in aansluit dat de mic in dan vervalt. Kwestie van uitproberen. Denk wel dat je kabels zult moeten wisselen. Als je dat niet wilt dan zul je een andere tafel met schakelbare inputs (tussen mic en Line) moeten aanschaffen.

Welke onyx heb je?

Wat je zoekt is een INLINE tafel. De Onyx 24/4 is geen inline model en meer een live tafel ipv studio. Kweet niet of je die onyx al hebt? Zo niet dan zou ik op de 2e hands markt naar een mooie inline tafel kijken. Als je goed zoekt kan je voor het geld van een nieuwe onyx 24/4 een hele vette studiotafel scoren in deze ITB tijden. ;)

Bedankt voor de tip, dacht dat ik dan ineens heel veel meer geld kwijt zou zijn. Ik heb hem gelukkig dan nog niet gekocht. Heb je misschien tips qua merk en prijzen ?

Back