Goedkoop alternatief voor TNT.

Kraan

Ouwe rot
Check...

Dit topic open ik niet om de TNT af te zeiken, daar is dit topic namelijk al voor. Maar ik las dit als adverentie in een nieuwsbrief van Speurders en het sprak me wel aan. €3,50 voor een pakketje van minder dan 10 kilo gewicht en 60 liter omvang. En slechter dan de TPG kan de DHL niet zijn. Of ze moeten er eerst over heen kotsen en het daarna in de sloot gooien. (Shit, zeik ik toch de TNT af. Maar ja, daar doen ze dan ook alle mogelijke moeite voor.)

Maar weer serieus, goede ontwikkeling dit. Een beetje concurrentie op dit gebied (toegankelijk een pakket verzenden voor particulieren) lijkt mij uiteindelijk ten goede komen van de consument. Niet alleen vanwege de prijs, maar misschien dat partijen ook op de kwaliteit van hun dienstverlening gaan letten om zo de concurrentie te slim af te zijn. De Servicepoints zijn ook erg handig. Bij de TNT kan je er niet voor kiezen het pakketje meteen maar naar het Postkantoor te laten sturen. Voor mensen die weinig thuis zijn, of mensen die in een buurt wonen waar de TNT geen normale bezorgers kan vinden, is dit ideaal. Gewoon na je werk er even langsgaan en je pakketje ophalen.

Het eerstvolgende pakketje dat ik verstuur of laat versturen, probeer ik in ieder geval met DHL te (laten) doen.

Moet je natuurlijk wel een postkantoor hebben dat buiten werktijd nog open is... bestaan die nog?

Maar bij de DHL is er geen sprake van Postkantoren. Zij hebben Service Points die ondergebracht zijn bij andere bedrijven. Die varieren van tankstations tot tuincentra.

Overigens; bovenstaande service is niet geschikt om complete synths te versturen.

Waarom zou DHL niet slechter kunnen zijn dan TNT?

Ik heb 1x iets met DHL/Selektvracht gedaan in het kader van Buy 'n Send en het enige goede daaraan was de persoon bij de Klantenservice/Helpdesk. Het feit dat ik die veelvuldig aan de lijn gehad hebt, is al een indicatie dat het allemaal niet zo in orde was: ophaler/bezorger onbeschoft figuur dat afspraken niet nakomt ('s avonds ophalen betekent bij sommige blijkbaar "Om 20 voor 6 kom ik voor het eerst en laatst langs en als je er dan niet bent, heb je gewoon pech, want mijn aardappels zijn lekker toch belangrijker!") en uiteindelijk het pakketje zonder sticker in de vrachtwagen gooit, zodat het eerst twee weken zoek is.

Het is dat het een trial was waar ik niet voor hoefde te betalen.

Waarom zou DHL niet slechter kunnen zijn dan TNT?

Omdat de dienstverlening van de TNT meer op sadistische terreur lijkt, dan een normaal bedrijf wat af en toe een steek laat vallen. De manier waarop de TNT bij ons in de wijk te werk gaat is haast niet te overtreffen. Als dat zich nog even doorzet, dan liggen binnenkort de pakjes op een grote stapel aan het begin van de buurt. En dat is werkelijk waar niet overdreven. Voor zover ik me kan herinneren, zijn de 20 tot 30 pakjes die ik de afgelopen 2 tot 3 jaar heb ontvangen allemaal stuk voor stuk een grove klacht waardig. Maar ik wilde in dit topic juist niet te veel hier op ingaan.

misschien moet je de bezorger eens aanspreken, bij mij gaat het altijd weg goed met tnt en ik verstuur best gevoelige dingen.....

Ik ben ook wel erg te spreken over TNT

DHL is echt een ramp, zij bezorgen alleen tijdens kantoor uren en willen/kunnen niet zeggen wanner ze langskomen. Dus moet je een hele dag vrij nemen...
UPS hetzelfde verhaal.
Afhalen is en klere eind uit de stad en zonder auto onmogelijk.
Je moet er ook nog 's binnen 5 dagen zijn anders wordt 't terug gestuurd.

TNT bezorgt ook op zaterdag hier in A'dam en 't afhaal kantoor is om de hoek.
Afhalen kan tot 3 weken na de bezorging.

DHL/Selektvracht is de reden dat ik van Thomann tegenwoordig alles via UPS toegezonden krijg.

misschien moet je de bezorger eens aanspreken, bij mij gaat het altijd weg goed met tnt en ik verstuur best gevoelige dingen.....

Ik zou eigenlijk een keer een filmpje moeten maken van die lui. Dat zou sprekend genoeg zijn om duidelijk te maken dat woorden bij die mensen niet doordringen.

Ik ben ook wel erg te spreken over TNT

DHL is echt een ramp, zij bezorgen alleen tijdens kantoor uren en willen/kunnen niet zeggen wanner ze langskomen. Dus moet je een hele dag vrij nemen...

Laatst voor het eerst een pakje van een SF-lid op mijn werk laten bezorgen. Dat ging helemaal prima. Niets te klagen. Maar dat zijn ook 'eigen' medewerkers. Hier komt van dat ex-detentietuig in hun kloffie waarin je nog niet eens zou gaan schilderen met een volledig afgetrapte bus aan de deur. Ergens onder de koffiekopjes, Redbull blikjes, Marlboro pakjes op het dashboard ligt dan nog een bordje 'wij rijden voor TNT'.

De pakketjes die ik tot nu toe van DHL heb gekregen (4x Conrad of zo), gingen fantastisch. Het tankstation waar ik de pakjes haal, is in het centrum en tot laat open.

Dus 'never change a winnig team', maar als je het 'team' af en toe regelrecht de ### in wenst, dan is een change de moeite.

Toevallig heb ik welgeteld één dag voor slektvracht gewerkt als bezorger. Vriend van mij was de depotchef die dus vaak klagende mensen aan de lijn kreeg en de probs van de bezorgers op kon gaan lossen. Ik denk dat een kwart van de bezorgers daar beter iets anders kan gaan doen als het gaat om klantgerichtheid, of beter gezegd, gebrek daaraan. Maar er zitten ook goeie bezorgers tussen, met name de oudere generatie weet nog hoe het hoort, alleen de rotte appels vallen op. Net als met hangjeugd.
Het is nou eenmaal geen hoogopgeleid, laagbetaald werk en dat trekt nou eenmaal makkelijker sociaal minder begaafden aan met minder verantwoordelijkheidsgevoel.
Ondertussen blijven ze te weinig personeel hebben en wordt iedereen aangenomen die een rijbewijs heeft en de cursus doorlopen heeft.

Om over de mensen waar je langs de deur gaat nog maar te zwijgen ;)
Maar dat zal wel door de buurt komen ........

Tot dusver heb ik zelf goede ervaring (enkelvoud, maar wel 100% score ;)) met UPS (i.t.t. Barno): 1x pakket laten ophalen. Kwam mooi uit omdat dezelfde kerel ook een pakket van Thomann.de kwam brengen ;)

Niet echt goedkoop, trouwens: ca. 25E voor iets van dik 20kg en kofferafmetingen. Is dus ca. dubbel zo duur als bij TNT, maar dan wel incl. ophalen gelukkig. Was de volgende dag keurig op tijd bezorgd.

Ik zou eigenlijk een keer een filmpje moeten maken van die lui. Dat zou sprekend genoeg zijn om duidelijk te maken dat woorden bij die mensen niet doordringen.

Laatst voor het eerst een pakje van een SF-lid op mijn werk laten bezorgen. Dat ging helemaal prima. Niets te klagen. Maar dat zijn ook 'eigen' medewerkers. Hier komt van dat ex-detentietuig in hun kloffie waarin je nog niet eens zou gaan schilderen met een volledig afgetrapte bus aan de deur. Ergens onder de koffiekopjes, Redbull blikjes, Marlboro pakjes op het dashboard ligt dan nog een bordje 'wij rijden voor TNT'.

De pakketjes die ik tot nu toe van DHL heb gekregen (4x Conrad of zo), gingen fantastisch. Het tankstation waar ik de pakjes haal, is in het centrum en tot laat open.

Dus 'never change a winnig team', maar als je het 'team' af en toe regelrecht de ### in wenst, dan is een change de moeite.

Mss moet je eens verhuizen uit de doos bij het station! :duivels:;):D

Wat bedoelje precies hier? Je kan bij Thomann toch niet aangeven met wie het verstuurd wordt?

Ik heb begin dit jaar een apparaat besteld bij Thomann. Het Nederlandse deel van de bezorging was, zoals gebruikelijk, in handen van DHL/Selektvracht. Het pakket ontving ik maar niet. Bellen met Selektvrach. Die beweerde dat het gewoon bezorgd was, maar zouden het onderzoeken en teurgbellen. Dus niet, dus zelf maar weer gebeld. Het einde van het liedje was dat er gewoon bezorgd was en dat er voor getekend was. Door wie is mij een raadsel.

Thomann gemaild en het geval uitgelegd en die zonden mij een paar dagan later kosteloos een nieuw exemplaar op. Sindsdien krijg ik al mijn bestellingen geleverd door UPS.

Overigens presteerde datzelfde DHL/Selektvracht om drie voor mij bestemde pakketjes in één maand tijd kwijt te raken.
De telefoongesprekken die ik daarover voerde heb ik opgenomen met mijn H2. Als ik eens een dag heb waarop ik mij een beetje somber voel speel ik die opnamen af en voel ik mij veelal een stuk vrolijker. ;)

groet,

Tom

Overigens presteerde datzelfde DHL/Selektvracht om drie voor mij bestemde pakketjes in één maand tijd kwijt te raken.

Dat ken ik. Selekt is hier in 2007 ongeveer 15 zendingen kwijtgeraakt in een half jaar. Ik kon niks meer in Engeland bestellen omdat het gegarandeerd zoekraakte bij Selekt (die toen een contract hadden met Royal Mail). Ik ben ook lid van Elektuur, dat door SelektMail bezorgd werd, en jan 2007 t/m mei 2007 heb ik nooit gehad. Elektuur moest ze altijd nasturen via TNT Post.

Wat er toen in juni 2007 gebeurd is weet ik niet, ik heb niemand aan een openbare schandpaal gezien in ieder geval, maar sindsdien is er niks meer kwijtgeraakt (even afkloppen...). Er is destijds wel een folder rondgebracht waarin stond dat ze op zoek waren naar nieuwe bezorgers. Dus ik vermoed dat al mijn pakketjes nog ergens liggen...

Tis toch te triest voor woorden dat in deze tijd (waarin steeds meer online gekocht wordt) de pakketbezorgers nog steeds zo waardeloos zijn...

In landen als Amerika en Australië kun je bij veel bezorgers al aangeven op welke dag,welk dagdeel en sommigen zelfs welk tijdstip je je pakket bezorgd wilt hebben...

Nee,in NL bezorgen ze alleen tijdens kantooruren,terwijl de meeste mensen dan aan het werk zijn...je hoeft geen genie te zijn om te zien dat dat vaak problemen zal opleveren...

Overigens stuurt mijn label alles op via GLS,dat is echt een waardeloos bedrijf...
Voorbeeld : bezorger aan de deur...hoor de bel niet,maar zie 'm staan terwijl ie net zo'n 'niet thuis bericht' aan het schrijven is...ik spreek 'm aan,wil ie me het pakket niet geven omdat ie al dat bericht heeft geschreven !!!...
Hij zou 'm de volgende dag wel bezorgen...lees ik het bericht : ik moet bellen voor een afspraak...meteen die lijn gebeld,die zeggen er niks aan te kunnen doen...na aandringen kreeg ik een nummer van het hoofdkantoor...die opgebeld,man vertelde mij dat de bezorger fout was en zorgde ervoor dat ie direct weer langs kwam...heeft ie dus lekker om moeten rijden...duur pakketje voor hun...

In landen als Amerika en Australië kun je bij veel bezorgers al aangeven op welke dag,welk dagdeel en sommigen zelfs welk tijdstip je je pakket bezorgd wilt hebben...

Ja, maar als je niet thuis bent laat UPS of FedEx het daar gewoon voor je voordeur staan, dus of je uiteindelijk beter af bent? Mijn zwager woont in Pennsylvania (na een paar naar New Jersey) en die klaagt net zo hard over bezorgers als wij hier doen...

Ik laat gewoonlijk ook alles op mijn werk bezorgen. Wel zo makkelijk met een klein bedrijf (iedereen weet dat de pakjesman voor mij komt). Wel goed om te weten van Thomann en DHL/Selektvracht.

De meeste (grote) pakjesbedrijven zijn eigenlijk niet eens geinteresseerd in particuliere verzendingen. Die adressen liggen meestal buiten de vastgelegde routes, de mensen zijn dikwijls zo dom om hun thuisadres als bestemming op te geven zelfs als ze weten dat ze overdag uit werken zijn, en facturatie is ook weer iets dat moeilijker verloopt met die eenmalige verzendingen.
Komt ook bij dat het tegenwoordig echt pokkemoeilijk is om goed personeel te vinden...

Back