Gear naar en van US

Dat heeft de VS niet bedacht, het is standaard dat pakketbedrijven de invoerrechten en btw afrekenen. Vanzelfsprkend doen ze dat pad nadat de klant dat vooruit heeft betaald.

Probleem is dat de regering Trump heeft bedahct dat dit vanaf vrijdag wordt ingevoerd, maar de Amerikanse diensten die het moeten uitvoeren er organisatorisch nog helemaal niet aan toe zijn.

Of zoals Postnl stelt: 'Deze wetswijziging maakt dat de US Postal Service het inklaren en vrijmaken niet langer kan verzorgen per 29 augustus. Tot op heden geeft de Amerikaanse douane geen duidelijkheid over de manier waarop deze pakketten wel de VS in zouden mogen'.

Another fine mess by the Donald

Als ik iets uit Nederland bestel en het wordt met PostNL verzonden, dan betaal ik aan Canada Post de invoer heffingen voordat CP het bij me aflevert. Ik ga er vanuit dat je tot voor kort in VS als ontvanger aan de US Post Service je heffingen betaalt.
Het bericht van BlackRain suggereert dat PostNL nu opeens Amerikaanse heffingen moet gaan innen. Dat lijkt dus af te wijken van de standaard.

Ik ship niks meer naar de states, laat ze zich maar bezinnen tegen de volgende verkiezingen, als die er al ooit komen, want in oorlogstijd niet stemmen sprak die cavia wel aan. Ik ga ook minder in de states kopen, zal ze leren.

Met t uitgespaard geld shop ik wel in Europa. Dus sf ertjes, releasen maar op vinyl, er komt budget vrij 😎

De ontvanger betaalt de invoerrechten en BTW. Pas dan geeft de douane het pakket vrij aan de lokale postclub. Invoerrechten zijn wat anders dan verzendkosten.

Als ik iets uit Nederland bestel en het wordt met PostNL verzonden, dan betaal ik aan Canada Post de invoer heffingen voordat CP het bij me aflevert. Ik ga er vanuit dat je tot voor kort in VS als ontvanger aan de US Post Service je heffingen betaalt.
Het bericht van BlackRain suggereert dat PostNL nu opeens Amerikaanse heffingen moet gaan innen. Dat lijkt dus af te wijken van de standaard.
Dat is dus precies wat de VS heeft opgelegd. Ze proberen het innen van de invoerheffingen af te schuiven op de buitenlandse verzendbedrijven en verzenders, omdat ze zelf dus geen infrastructuur hiervoor hebben en die blijkbaar niet wensen aan te leggen. Erger is dat dit is gesteld zonder enig voorafgaand overleg, wat verklaart waarom alles is platgelegd door de verzendende partijen.

Dat heeft de VS niet bedacht, het is standaard dat pakketbedrijven de invoerrechten en btw afrekenen. Vanzelfsprkend doen ze dat pad nadat de klant dat vooruit heeft betaald.
Ja, dat is normaal als het het postbedrijf is dat de boel invoert. Niet bij de uitvoer.

Private koeriersbedrijven daargelaten, maar die vallen niet onder de reguliere posterijen.

A9E39909-A096-4AD5-A06F-C134F334E0BD.jpeg

Back