Setup van Vsts in Live

Nidmz

Nieuwkomer
Ik heb een groot probleem met mijn Vsts in Live, ze werken allemaal en staan allemaal in de map genaamd "vsts".
Maar als ik bij preferences>file folder de plug in sources de "vst plug-in custom folder" op die map instel worden alleen de onderste 3 vsts herkent, maar als ik browse en een specifiekere map bijv. vsts\Predator kies dan vindt hij wel de predator, en zo werkt het met alle vsts die niet bij de onderste 3 staan.

Zo kan ik dus tijdens het maken van een track altijd slechts van 1 vst gebruik maken.
Ik hoop dat iemand dit probleem kent en/of weet hoe het verholpen kan worden.

bedankt,
Rutger

Laatst gewijzigd:
het is niet helemaal duidelijk, maar ik heb het idee dat sommige vst's nog in subfolders van je vst folder staan...?
In dat geval zal Live ze volgens mij idd niet zien, dus zorg er voor dat de vst's zelf (dat zijn de .dll files) daadwerkelijk in die vst folder staan en niet in een subfolder daarvan.

Dat maakt volgens mij niet uit, dan krijg je er in je lijstje van VSTs gewoon een foldertje bij die je moet expanden om de betreffende VST te openen. Live checkt de opgegeven folder gewoon recursief (inclusief onderliggende directories). Althans, zo werkte dat met m'n Liquid Mix plugins i.i.g. wel.

Maar het is mij ook idd. nog niet helemaal duidelijk: Als je het hebt over 'onderste 3', is dat dan op basis van alfabet ofzo?

Anders zou ik het advies van Ytse opvolgen en een mailtje naar support sturen. Het klinkt mij een beetje als een bug in de oren. Gebruik je nog andere software die die specifieke VST folder gebruikt?

En...ff voor de zekerheid vragen, maar...is alles legaal? Ik ga niet de moraalridder uithangen, maar als het een crack betreft zou ik niet direct de support afdeling van Ableton bellen, dan wordt het meer een 'garantie tot aan de deur' verhaal.

het is niet helemaal duidelijk, maar ik heb het idee dat sommige vst's nog in subfolders van je vst folder staan...?
In dat geval zal Live ze volgens mij idd niet zien, dus zorg er voor dat de vst's zelf (dat zijn de .dll files) daadwerkelijk in die vst folder staan en niet in een subfolder daarvan.

Het probleem is opgelost. De rapture vst was onvolledig en dat is de 4e vst van onder in de map, dus stopte hij met scannen vanaf daar.

Nu ik die heb verwijderd doen ze het allemaal.

bedankt voor de moeite iig.
Rutger

Back