Herinstallatie windows en vst instellingen in cubase

PhydomiR

Stamgast
Ik wil mijn pc maar weer eens opnieuw installeren maar nu vroeg ik mij af of als ik dit doe en daarna alles weer opnieuw heb geïnstalleerd, inclusief vst's, deze ook automatisch weer de juiste settings hebben?

Ik heb nu bijvoorbeeld in track A een geluid van een willekeurige vst aangepast aan mijn eigen wensen. Als ik na de herinstallatie dat project weer open klinkt het geluid dan nog hetzelfde?

Als't in een project gesaved is, dan veronderstel ik dat alles terug is als ervoor...

Je zal wel cubase en al de plugins die met registratie werken,
opnieuw moeten installeren...

Maar een Tip : werk met een "c: image" enkel voor windows en temp files, die je terug kunt zetten, ipv steeds een nieuwe installatie te moeten doen (Met powerquest driveimage of zo....)

Op schijf d: staan bij mij al m'n progs,muziek en data...

Maar een Tip : werk met een "c: image" enkel voor windows en temp files, die je terug kunt zetten, ipv steeds een nieuwe installatie te moeten doen (Met powerquest driveimage of zo....)

Dat kan ja, echter herinstalleer ik zelden m'n pc opnieuw omdat ik het best goed bij hou en dan vind ik het juist wel fijn om helemala schoon te beginnen. Gelijk alle nieuwe drivers ed.

Maar hoe weet ik zeker dat Cubase het in het project opslaat en niet ergens op een andere lokatie? Ik werk pas sinds kort met Cubase en weet van bv. Renoise dat dit geen probleem is maar ik kan me nu echt niet veroorloven dat die instellingen niet goed meer zijn na de herinstallatie.

Anders je 'Progam files / steinberg' en 'Documents and Settings / **UserName** backuppen' ???

Dat kan ja, echter herinstalleer ik zelden m'n pc opnieuw omdat ik het best goed bij hou en dan vind ik het juist wel fijn om helemala schoon te beginnen. Gelijk alle nieuwe drivers ed.

Maar hoe weet ik zeker dat Cubase het in het project opslaat en niet ergens op een andere lokatie? Ik werk pas sinds kort met Cubase en weet van bv. Renoise dat dit geen probleem is maar ik kan me nu echt niet veroorloven dat die instellingen niet goed meer zijn na de herinstallatie.

Geloof nu maar dat de instellingen worden opgeslagen in het Cubase project (.cpr) file. Waar je die opslaat, vraagt het systeem je als je wilt saven. En de directory waar die staat heb je zelf al opgegeven als je een nieuw project begint. Dus, no worries!

Tis inmiddels helemaal goed gekomen. Boel opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer :okdan:

Topic kan dicht wat mij betreft.

Als't in een project gesaved is, dan veronderstel ik dat alles terug is als ervoor...

Je zal wel cubase en al de plugins die met registratie werken,
opnieuw moeten installeren...

Werkt dit net zo snel? damn.... als dat zo is ben ik echt al jaren stom bezig geweest... Ik had altijd het gevoel (jaja daar heb ik hem weer ...gevoel) dat omdat ik dan 2 program files folders had; 1 standaard op C:/program files
/::STANDAARD WINDOWS XP PROGRAMMA'S::
en de andere op een andere partitie met de rest. Vond het zo stom staan EN was in de veronderstelling dat dit trager zou zijn.

Ik heb nu windows en progs op C:/

Gebruikersvariabelen en systeem variablelen, internet temp en rendering scratch adobe software op D:/

Ik dacht dat het vertraging zou gaan opleveren als je de prog's op een andere partitie zet?

Dus beter?:

windows C:/

progs op D:/

Gebruikersvariabelen en systeem variablelen, internet temp en rendering scratch adobe software op E:/

plugin library data folder F:/

Werkbestanden op G:/

Mijn documenten op H:/

Ik heb altijd al gewerkt met een C: image,
anders was ik nooit met WIndows begonnen!

Voor de snelheid zou ik me geen zorgen maken,
ik installeer alles van programma's op m'n d:
enkel 'norton' en winamp staan op de c:

't Is wel zo dat bv de key mappings van cubase ergens op de c: worden geschreven, 't zelfde van cantabile,

Maar verder hou ik een .doc bij waar ik noteer wat ik allemaal heb gedaan na de vorige image....

Back