Weergave Korg KP3 op dj mixer

stapgast

Nieuwkomer
Twee weken geleden een Korg Kaoss KP3 aangeschaft. Ik heb deze geheel volgens boekje aangesloten op mijn Pioneer DJM 600. Dus via send/return en vervolgens de schakelaar achterop de KP3 gezet op send.

Volgens mij moeten de effecten van de Korg op een zelfde manier worden aangestuurd als de standaard effecten op de DJM600. Dus effectenschakelaar op send/return, kanaalschakelaar op kanaal waar effecten op los gelaten worden en de Korg aansturen via de effecten button (gaat knipperen) en vervolgens met de diepteregelaar het effect toepassen.

Nou heb ik de Korg helaas bij een winkel gekocht waarvan de medewerkers geen verstand van dit ding hebben (ze bestaan echt). De Korg reageert namelijk anders als ik op bovenstaande manier te werk ga. Zodra ik op de aan/uit schakelaar druk van de DJM600 heb ik namelijk geen geluid. Ik krijg alleen maar geluid als ik dan de KP3 aanraak via het scherm. Na veel proberen krijg ik wel geluid als ik de schakelaar achterop de Korg op direct zet. Op deze manier werkt mijn diepteregelaar van de DJM600 echter als volumeknop.

Wie kan mij vertellen hoe deze opstelling behoort te werken? De Korg is inmiddels terug naar de importeur maar ik wil zekerheid voor alles mocht die er niets aan doen.

ik vind een kaosspad het best werken als je de output van je kaosspad teruglaat komen op een gewoon kanaal van je mixer. zodat je kan kiezen of je of A, B, beiden of geen naar de kp3 stuurt(prefader).

maar wat jij beschrijft is gewoon zoals dat onding werkt. ik zou gewoon alles door ableton heen halen als je echt vette shit wilt doen! http://nl.youtube.com/watch?v=cQ28nICqiGk

Wat een onzin reactie hierboven, de kp3 is geen onding en om vervolgens maar te zeggen dat je Ableton moet gebruiken voor wat effecten (Abbleton is 700,- en is geen effectenbak, maar een volwaardige DAW omgeving)

Om een effect te horen uit de KP3 moet je het veld aanraken, zo is hij ontworpen en dat is ook de kracht van het ding.

Je kan evt gebruik maken van:
- de hold toets, dan wordt het laatst aangeraakte plekje vastgehouden.
- Je kan ook gebruik maken van (volgens mij heet het) "Pad motion", hiermee kan je een bepaalde beweging laten herhalen.

Doe je zelf een lol en check wat youtube filmpjes v.d. KP3 en check het Korg KAOSS forum.

lol hoezo onzin reactie? ik vertel hem toch eerst hoe ik em zelf gebruik :S
hmm en ik ben er vergeten bij te zetten dat je hem naar mijn idee, ook t best op direct kan laten staan. reageren de meeste kp3 effecten beter op, vooral die loopers. (er staat ook zoiets in de handleiding)
persoonlijk vind ik het nogal lelijk als de muziek gewoon doorspeelt als je een van de loopers gebruikt vandaar: direct!.

verder kan ik nog wel een heel lijstje opnoemen waarom de kp3 een onding is, en hoe ze dit onding veeeeeeeeeeel vetter hadden kunnen maken :)

het feit dat je werkelijk niets aan de effecten/synth/drums zelf veranderen kan is gewoon echt een gemiste kans(een softsynth via usb waarmee je er zelf patches voor kan maken en zelf kan bepalen welke parameters gelinked worden aan de X/Y, dit zou voor de effecten ook veel vetter geweest zijn).
en als die ingebouwde sampler een tikkeltje meer kon was het wel echt een vet ding geweest ja.

waarom zet je hem niet gewoon tekoop voor 150 euro ben je overal vanaf. :doei: en oja luisteren is een vak hoor.

Back