Probleem in cubase

virus

Ingeburgerd
Beste Lezer,

Ik heb een probleem met het afspelen van bijvoorbeeld 24 wave files vanuit cubase.
Als ik afspeel hoor ik een vertraging van alles en het geluid lijkt alles chaotisch door elkaar te spelen.Dit allemaal duurt zo'n 2 seconden en daarna is niet meer.
Het gebeurt elke keer als ik op play druk.(Vrij irritant)
Ik dacht zelf eerst aan een audio buffer probleem , die ik verhoogd heb van 512 naar 1024.
Na dat ik dit gedaan had was het probleem nog niet verholpen.
Zou het mischien kunnen liggen aan de snelheid van het wegschrijven van de audio bestanden naar de HD.
Mischien dat iemand hier ervaring mee heeft.
Ps met midi verwerking met vst's e.d. heb ik er geen last van.

Bedankt alvast,

Gr,

Dennis

Kijk is of het probleem minder/verholpen wordt met b.v. 16 tracks tegelijk. Anders zou je een aantal tracks moeten downmixen.

Hey plaatsgenoot; :okdan:

Wat bedoel je precies met "en daarna is niet meer?"
Loopt het dan weer sync of hoor je daarna niets meer?

Lijkt mij dat je die audiobuffer juist moet verlagen.
512 is meer dan genoeg voor zo'n kaart toch?

Je werkt toch wel met partities he?
Als je alles op je C schijf bewaart kan de boel ook wel eens raar gaan werken.

Groet;

Vincent

dit probleem komt mij bekend voor. Het klinkt als een extreme timestretch, alles stottert als een gek en vervolgens loopt ie gewoon lekker door. Heb ik ook soms bij de wat grotere projecten.

Ik zet de latency dan wat hoger zodat ie wat meer buffert alvorens af te spelen. Het zou idd te maken kunnen hebben met de snelheid waarmee de wav files van de harddisk gelezen worden. Wellicht kun je hier eens je pc configuratie neerplempen? Werk je van dezelfde schijf als waar windows op draait? Als je het aantal wav files dat tegelijk afspeekt verlaagt, hoe gaat het dan? Wellicht trekt de processor het ook nie helemaal. Heb zelf een 3 ghz Pentium 4 en ik merk dat het kereltje het zwaar heeft. Ook al heb je het probleem met je vst's nie, wellicht raakt je systeem toch in de stress met het inladen van de wavfiles vanuit de harddisk.

Windows 64 erop zetten, extra ram bij doen, Processpriority realtime. alle midi events downmixen voor extra besparen cpu :confused:

Volgens mij is dat gewoon de latency compensation. Ik heb dat wanneer ik outboard gear gebruik wat is gemapped via extennal instruments

Back