Iemand ervaringen met record pools?

TFHats

Lidl
Ik ben van de week benaderd door iemand van NY music pool. Geen idee wat ik er van moet verwachten (daarover moet ik maar eens mailen). Als ik het goed begrijp is het net zoiets als beatport, alleen zorgt er nu iemand 'persoonlijk' (?) voor dat de tracks bij DJ's terecht komen. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Heb ik, zij het met andere pools. Het principe is vrij simpel. Een pool heeft een lijst met DJ's waar ze shizzle heen sturen. Labels en/of artiesten stoppen releases in die pool, die verdeeld worden onder de DJ's die lid zijn. Als je plaatje lekker is gaan de DJ's het draaien en wordt het populair is het idee erachter. De DJ's geven ook feedback op je release wat wel handig is.

Enigste breekpunt is nog: "Wat kost het?". Sommige pools vragen een vergoeding aan de DJ's, en niets aan artisten en labels. Die zijn natuurlijk erg interessant. De meesten vragen geld voor hun diensten aan de labels. Natuurlijk moeten ze dan wel goed opereren. Elke idoot kan een pool opzetten en releases opvragen bij de labels, dus ik zou zeker even referenties vragen, en een lijst van aangesloten DJ's.

Ikzelf ben lid van drie van zulke pools. Eentje doet fysiek (die sturen dus gewoon CDs), en twee doen digitaal. Persoonlijk (maar dit hoor ik ook van meer DJ's) heeft de fysieke pool bij mij sterk de voorkeur omdat die me daadwerkelijk CDs geven. mp3 pools vindt ik schraal, en mp3's die ik krijg neem ik niet eens de moeite om ze te branden, dus ik persoonlijk twijfel zeer sterk of dat effectief is.

Back