Zijn er tegenwoordig nog mensen die hun Hartmann Neuron gebruiken, trouwens?

Zijn er tegenwoordig nog mensen die hun Hartmann Neuron gebruiken, trouwens?

• Ja, omdat.....

Stemmen: 1 11,1%
  • Nee omdat ....

Stemmen: 8 88,9%

• Totaal aantal stemmers
    9
Ja, maar dan bedoelde ik vooral ook die mensen die op een prikje (149 pleuro) bij MusicStore Koeln toenertijd de VST met bijbehorende oranje paperweight hebben gekocht!

Neuron-VS-Nuke.jpg

Toenertijd was 'men' vrij enthousiast, maar ik kan me niet herinneren er sindsdien veel van of over te hebben gehoord.

Wat me zelf weerhield om het ding te kopen was het geneuzel met de wat buggy VST die je ook dwong om persé op 44.1 KHz te werken...
En, om eerlijk te zijn, de herinnering aan die éne keer dat ik het ding bij Feedback kon betasten en binnen 5 minuten een hard crash veroorzaakte.
Nou ik het zeg, dat lukte me toch ook met die verdraaide Arturia Origin :P

Ook ik maar wat linkjes:
-De aankondiging van de VST https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=32981
-De aanbieding! De rel! En hoe het afliep! https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=52120

ik heb de synth versie gehad, na 2 weken direct retour. Op het eerste oog en gehoor denk je van wow te gek zeg, maar na een paar dagen kwam ik erachter dat hij helamaal niet zo te gek was. Ik kreeg pijn aan mijn oren van schelheid, totaal geen gave geluiden uit te halen, met heel veel instellingen deed hij amper tot niets, zeer maar dan ook zeer lelijk filter, toetsen aanslag was te zwaar, geen dingen kunnen toewijzen aan je aftertouch en ga zo maar door. Nee geen interessante synth voor mij.

edit: sorry ik zie dat het voor mensen zijn die hem nog hebben :okdan:

Laatst gewijzigd:
Ik heb hem ook nog staan, inderdaad veel crashes, maar dat kun je omzeilen door in een project eerst een andere vst te laden, als je de hartmann als eerste vst hebt, dan crasht hij.

Werk zelf alleen maar op 44.1 dus dat was geen probleem bij mij. Verder sja het is een leuk dingetje maar eigenlijk veel meer als een sampler waar je je samples door hout, ijzer etc kunt gooien waarna je ze bewerkt met gebruikelijke filter, amp, lfo's is het ook niet .

Leuk voor pads en andere lange bewegende sounds, korte stabs, percussie etc is hij gewoon kloten voor.

Ik vind zelf het filter nog wel oke, het klinkt lekker smerig. en gaat lekker snel over z'n nek. Maar daardoor dus ook niet bruikbaar voor een hoop andere dingen, maar daar zijn toch al zat filters voor.

Jammer dat de beloofde stick recording nog steeds niet werkt, en zelf de stick recording opnemen als midi werkt helaas niet want in die sticks hebben ze expres geen midi geimplenteerd zodat je zonder zo'n dongle controller eigelijk niets aan de neuron had. Als ze dat nou niet hadden gedaan hoefden ze die feature ook niet zo nodig toe tevoegen, geld eraan verdienen doen ze toch niet meer :D

kort samengevat, het is een leuke tool om je samples flink mee te vernaggelen.

Wat me zelf weerhield om het ding te kopen was het geneuzel met de wat buggy VST die je ook dwong om persé op 44.1 KHz te werken...
En geheugenlekken waar je een vrachtwagen door kon laten rijden. Ik heb 'm voor hetzelfde bedrag verkocht, vond eigenlijk dat ik 't mensen niet kon aandoen om meer te betalen dan wat ik er voor gaf.

Na max een week, ging die van mij retour.
Leuk concept, maar wat buggy, zonde!
Helaas dat ze geen updates maken.

ik maak er soundscapes mee. heb een extra geluidenbank gekocht die erg mooi is. alleen heeft het idd een wat schelle, eigenaardige sound die moeilijk valt te combineren met m'n warme analoogjes dus ik gebruik'm voornamelijk op z'n eentje.
ondanks alle problemen blijf ik het wel een heel apart ding vinden die evolving soundscapes produceert waar je flink mee uit kan spacen.

Zal er alles mee te maken hebben dat Hartmann al een tijdje failliet is...

Wat die updates betreft wel, maar er zijn ook 'oude' synths die veel gebruikt worden, waardoor je er regelmatig over leest. Maar bij de Neuron zie ik af en toe wel dat controllertje in een studio staan (cribsfoto's), maar ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik las dat iemand 'm ergens voor gebruikt had of er hoe dan ook iets over zei...

ik gebruik hem ( de neuron vs) nog en ben er ondanks wat extra denkwerk wat hij vergt nog erg blij mee. kan bv snaargeluiden heel anders bewerken dan met andere ( soft) synths.
hij loopt op een oude macg52,0ghzsingleprocessor, zonder problemen mits ik de externe controllers in het neuronvs programma uitschakel ( velocity kan wel). cubase4 begrijpt hem niet, sx3 en bidule wel.
automatiseren van de joystickbewegingen kan zonder probleem tot x lagen mbv parameterautomatisering van cubase !
heb daarnaast ook een programmaatje om de joystick als midicontroler in te zetten bij andere softsynth's , maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
de filter staat inderdaad vrijwel nooit helemaal open en meestal gebruik ik de 12db variant. op die wijze heb ik geen last van dat hoge wat iemand eerder beschreef.
vragen kan ik kwijt op de huidige website , dus dat is ook niet zo'n probleen , ik heb daar zelfs een setje reserve onderdelen aangeschaft.
kortom, ik vind het nog altijd een leuk en interessant apparaat en haal er nog geregeld veel plezier uit.

Back