Tsunami Art - Stasis

DJ-Strife

Dreamy Hardcore producer
Ik ben weer eens bezig geweest en toen kwam dit eruit :)

volgens een paar kan je dit geen hardcore noemen dus ikweenie waat het onder valt :D laten we het maar op een rustige hardcore track houden :)

http://www.xs4all.nl/~johsonja/Stasis.mp3

enjoy

:(

nog steeds geen feedback

gebrek aan reakties ligt zeker niet aan het nr. !

Het is een meedogenloze, duistere track die je meesleept. De opbouw kan ik goed volgen, komt goed op me over.

Dit is een nr. dat je meerdere keren moet horen om de ontwikkeling echt te 'begrijpen' .

Ik vind het nr. echt geslaagd en ik bewaar hem als je het niet erg vindt.

[en deze track is echt beter dan degene die veertig reacties krijgt..en dat zegt Naton R.! en die heeft altijd gelijk]

Vanavond ga ik luisteren! Ik zit nu op mijn werk, maar ik ben wel benieuwd wat het is geworden.

Tnx Naton en uiteraard mag je 'm bewaren :)

ik vind het geluidsnivo van de bassen te veel verschillen, misschien een idee om te compressen.

Verder wel een vaag trackie, ik hoor alleen veel Absynth, kan dat?

Origineel geplaatst door bikkel
ik vind het geluidsnivo van de bassen te veel verschillen, misschien een idee om te compressen.

Verder wel een vaag trackie, ik hoor alleen veel Absynth, kan dat?

J aklopt ik heb heel erg veel de absynt gebruikt(4 keer) en voor de kicks de reaktor(die kick volume verschillen zitten er een beetje met opzet in)

tnx voor je feedback

Sorry meneer Strife, maar dit kan je toch wel beter denk ik. Vind het een beetje rommelig en zonder doel schrijdt het nummer voort. Het is dan ook wel alternatief bedoeld maar het komt niet echt over. helaas(ook voor Naton).
de toonwisseling in het begin tussen de bas en de lead is wel ok.

Als ik een nummer relaxed vind zou ik het natuurlijk ook zeggen he, no sweat! :maffia:

Wel lekker, maar ik heb steeds het gevoel dat het een lang intro is. Ik verwacht steeds een of andere ommezwaai in het nummer waarna het los gaat.

Heyyy bij dit nummer heb ik het zelfde gevoel als dat je paddos gegeten hebt en dan naar een gabber feestje gaat..! :D

Wel een coole combinatie, ambient/hardcore! Je durft tenminste!

Arv

Ik ben op zich wel into duistere muziek maar dit is toch wel langdradig...het hele nummer door dezelfde notenreeks ...
Er zullen vast wel mensen dit diggen...

Die kick is ook te dwingend ofzo...weetniet...moeilijk te omschrijven...het geluid van de kick zelf is irritant...

Weinig variatie in de geluiden...

Maar op een retro Thunderdome feeest zal dit wel knallen:dj:

veel gemengde reacties :D
maar dit is niet echt een nummer om op los te gaan maar gewoon om op te relaxen :)

vindt ik zelf dan :)

ALlemaal bedankt voor jullie feedback.

Origineel geplaatst door Bas
Wel lekker, maar ik heb steeds het gevoel dat het een lang intro is. Ik verwacht steeds een of andere ommezwaai in het nummer waarna het los gaat.

yep, dat had ik exact ook, en wou het ook opschrijven, maar op een afa andere reden dacht ik daarna: ja maar als het ineens explodeert dan is dat ook zo voorspelbaar... het heeft een soort neurotische spanning ook, iets dat niet ingelost wordt.. dat maakt het zo interessant.

'k kan me voorstellen dat het een intro is voor een grote nr. dat een nog explosiever karakter heeft.

:biertje:

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
yep, dat had ik exact ook, en wou het ook opschrijven, maar op een afa andere reden dacht ik daarna: ja maar als het ineens explodeert dan is dat ook zo voorspelbaar... het heeft een soort neurotische spanning ook, iets dat niet ingelost wordt.. dat maakt het zo interessant.

'k kan me voorstellen dat het een intro is voor een grote nr. dat een nog explosiever karakter heeft.

:biertje:

Deformatie is de term.

Maar goed.

Het is gewoon iedere keer het zelfde met deze tracks, mooie patches en vaagheid en na 5 minuten is er nog niks gebeurd. Het kan wel, maar het kan gewoon nog beter.

Luister eens goed naar Manga Corps of "wake up" van PCP. Er wordt continu gespeeld, switches gemaakt, en toch dezelfde sfeer aan gehouden.

Als je dat kunt, dan ben je er naar mijn mening.

En ik geef alleen maar commentaar omdat ik vind dat het in principe wel goed is wat je doet. Slechte tracks of muziek waar ik niet van houd daar neem ik hier de moeite niet eens voor om op te reageren.

bikkel>>Het is in ieder geval wat ik probeer om het voor anderen ook spannend te maken maar ik vind dit al aardig tekeer gaan :D (Verklaar me maar voor gek :D )

Sander>>>helaas kan ik nog neit zo goed breakbeats maken maar ik ben ermee bezig en maybe rmx ik deze track dan ooit eens tot een break track.

Tnx voor de feedback allemaal :)

Origineel geplaatst door sander
Ik vindt die beuk bassdrum er nietzo inpassen. Wat dacht je van een rustige breakbeat.
vind ik ook, die vage pads staan in een vrij tegenstrijdig contrast met die overheersende kick... maak eens een versie met idd bijv een breakbeat of iets dergelijks...

Goeie poging

Goeie poging

De aanzet beloofd iets. Probeer eens een harmonische variatie op het string thema, andere noten spelen dus.

Ik onbreek een bas synth, maar liefst niks in 4de backbeat. (hompa-hompa dus niet) Ook vind ik de sound van de kick niet passen, liever iets rond, en dik in het laag. Die gabber thud basdrum is voor een andere stijl muziek.

Idd meer rustige breakbeat. Toch een mooie poging.

het is een aardige tracks stife, maar het is in het begin nog te lang voordat er iets begint, maar op een gegeven moment in het midden vand e tarcks komt het lekker tot rollen, met die phaser hoover en die strings op de achtergrong en de neuritsche bassdrum, die doat zonder paraeq en vage effecten al aardig geflipt voor dus das best goed gedaan, maar die strings in het begin vind ik nog te eentonig en best irrietant worden doe daar wat mee zou ik zeggen wat anders noten pakkenen misschie op de achter grond dan een octaaf lager ook nog inzettenen de filter swaaeps een beetje laten verschuiven met een lfo bv. dan zit er wat meer beweging in en dan boiet het ook langer

maar verder goed bezig kerel :okdan:

Back