gratis home made space delay

Sidx8580

Muziekant
Hoi wegens het ontbreken van een mod delay heb ik er zelf maar een gemaakt

hij ziet er niet uit maar hij doet watie doen moet:okdan:

veel plezier er mee

Attachments

• spacedelay.zip
    760,4 KB · Bekeken: 85
Hoi!
wat doet deze delay wat een andere niet kan?
Ik vind het overigens wel heel tof dat je zelf iets gaat maken want ik zou het niet kunnen maar er zijn zo waanzinnig veel delay plugs op de markt!
Ik ben benieuwd wat je niet hebt kunnen vinden in andere plugs waardoor jezelf aan het knutselen bent geslagen!
Greetz!

Ik heb geprobeerd het inkomde singal te inverten zodat de delay die je hoort achtestervoore is maar dat is niet gelukt.

Ik heb er ook een lfo in gezet die de delay tijd aanpast daarmee kan je spacey geluidjes maken of een chorus (soort van)

ik zou zeggen probeer em uit en dan merk je vanzelf waarom die space delay heet:D

Ik neem aan dat het een dll bestandje voor windows is?
Ik heb een mac dus dat gaat niet lukken vrees ik..

Allereerst bedankt dat je de moeite neemt om de delay alhier te delen. Ik heb hem even gebruikt en het werkt zoals hij bedoelt is om te werken, maar een speed die van -3 tot 3 kan is imho niet helemaal handig. Bij het terug 'draaien' naar 0 schiet ik te snel door naar -x. Idem bij de 'delay 2 normal modulation'. Wat is trouwens het voordeel van een negatieve modulatie als zowel een saw als een ramp als golfvorm voor de LFO kan worden gebruikt?

spacedelay3stereo

spacedelay3stereo

wat ik dus wou doen is het geluid wat er in komt achterstoveren door de delay hooren, wat er echter gebuurt is dat door de module die ik heb gebruikt het geluid word inverted dus + word - en niet de wave

je kan ook de waarden aanpassen door in het vakje onder de knop te kliken en de gewenste waarde in vullen

ik heb hier trouwens een betere versie van de delay(stereo) geupload

trouwens het is met synthedit gemaakt helemaal zelf de codes schrijfen gaat mij ook boven de pet:mega:

@teluur de reden dat dat er in zit is omdat het me wel leuk leek(heb er niet echt diep overna gedacht8~)

als er nog ideen zijn over wat er nog bij kan laat het me dan weten dan pas ik em weer aan:okdan:

Attachments

• SPacedelay3-stereo.zip
    767,8 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Stukje 3xosc door de space delay unsion(ofzow)

Stukje 3xosc door de space delay unsion(ofzow)

Ik ging even bezig met de space delay en kwam er achter dat je zo ook wel een fete detuning/unsion kan maken

hier de standaart 3xosc van fl op saw met lp filter.
eerst hoor je em droog en daarna door de space delay

Attachments

• 3x0scsawdoorspacedelay.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 88
de reden dat dat er in zit is omdat het me wel leuk leek(heb er niet echt diep overna gedacht
Tja, dan is het niet vreemd dat er zulke vreemde opties opzitten:D

Dit waren ongeveer de instellingen die ik had gebruikt bij de mp3
veel suc6:okdan:

1 tip gebruik de dellay2 niet te veel deze delayt namelijk delay 1
Soms word het dan wat over the top

Attachments

• ScreendumpSpacedelay.bmp
    639,3 KB · Bekeken: 81
Mag ik vragen waarom de layout van delay 1 en 2 anders zijn? Hierdoor is de gehele layout (imho) minder overzichtelijk.
Ik denk dat een aan/uit knopje voor delay 2 ook geen overbodige luxe zou zijn.

De layout kan ik wel wat veranderen maar een aan/uit knopje voor delay 2 zou weer overbodig zijn aangezien deze een volume knop heeft
dus als je delay twee niet wil gebruiken draai je die gewoon op nul:eureka:

Ik zat zelf te denken om er een filter in te bouwen die ook gemoduleerd kan worden door een lfo

maar een aan/uit knopje voor delay 2 zou weer overbodig zijn aangezien deze een volume knop heeft dus als je delay twee niet wil gebruiken draai je die gewoon op nul
Inderdaad, is ook alleen maar een leuk extraatje (als je alleen in een gedeelte van je trek delay 2 wilt gebruiken, is het handig als je met een knop direct de juiste instelling hebt).

Space delay versie 4

Space delay versie 4

Op verzoek van een aan uit knopje bij delay 2 heb ik deze der ingezet

al hoe wel een filter mischien te veel van het goeien is heb ik deze er ook ingemaakt

ook de layout is aangepast:okdan:

Attachments

• SpaceDELAY42.zip
    799,8 KB · Bekeken: 85
Midicontrole bug fixed en crusherplugin

Midicontrole bug fixed en crusherplugin

Ik kwam er achter dat ik bij de knoppen geen midi automation kon maken dus heb ik deze functie gerpareerd in versie 5 , ook heb ik een crusher pluging gemaakt om je favo samples lekker mee te verkloten:D bijde heb ik hier gepost

have fun

Attachments

• SpaceDELAY5.zip
    799,8 KB · Bekeken: 84
  • Cracker.zip
    882,2 KB · Bekeken: 94
Back