Limiter

Erise

Ouwe rot
Hallo,

ik wil een limiter aanschaffen voor het opnemen van mijn dj mixen.

nu heb ik zitten kijken naar deze;

alesis 3630
Behringer MDX1600
Behringer MDX2600

ik wil dus een dj mix opnemen en dat de hele mix ongeveer dezelfde hardheid heeft en niet overstuurd..

iemand ervaringen hiermee?

alvast bedankt!

Eerst goed leren draaien, nee daar bedoel ik dus niet de platen gelijk krijgen..

Na je opname met de eerste de beste Wav-editor bewerken.

Good luck.

Als je al zoiets wilt gaan doen kun je beter kijken naar een radio-compressor dan een drum compressor zoals de 3630. Volgens mij had Behringer wel wat dingen die in de richting komen.

Maar je bent beter af door wat zachter op te nemen en dan in een wave editor aan de slag te gaan. Het allerbeste neem je gewoon allebei de kanalen van je mixer apart op en dan kun je echt alles nog corrigeren achteraf, dan zitten de signalen nog niet door elkaar.

Ja zoals een D&R limiter of Dateq , jatog

dat zijn echte limters, die alesis is een combi geloof ik van compressie/limiting

Ik heb een dateq SCL10 dat is een rms compressor, met daarachter een peaklimiter, je kan de compressor by-passen en dan alleen de limiter gebruiken.

Behringer raad ik iedereen af, beter te zoeken naar een D&R ofzo, kost je ook heel weinig. Je hebt ze in 19"en 9,5"(half rack breedte).

Ik heb een setje te koop gehad, van die D&Rs (2 limiters/compressor, 2 limiters en nog een ding), maar die zijn teruggetrokken omdat losse verkoop niks oplevert.

je koopt ze 2e hands ongeveer (afhankelijk van het type) voor 60-120 oid

BTW ik zweer bij limiting vol headroom maximalisatie en loop met een boog om compressors heen.

Dit is alles wat je nodig hebt :)

Attachments

• Waves_L2_large.jpg
    Waves_L2_large.jpg
    27,3 KB · Bekeken: 96
Wat ik me afvraag is hoe dit nou met software limiters zit ( software bah! :P ).
Voor zover ik weet is de L-316 van Waves erg goed..
Ik heb nu sinds kort een MacbookPro en daar kan ik ook logic op draaien.
Daar zit een Adaptive Limiter op.
Nu vraag ik me af wat het verschil is tussen deze en een normale..
Volgens een leraar op het Sae is een adaptive limiter "less obvious".
Maar goed...dit zal misschien wel een oppervlakkig antwoord zijn geweest..

Kennis > techniek

leuk is dat, dan doe je een peperdure sae opleiding en dan moet je je kennis van een forum halen !

voor de topicstarter: ik zou geen limiter gebruiken, gewoon je niveus in de gaten houden. achteraf kan je altijd nog bewerkingen doen in de computer.
veel software compressors / limiters zijn tig keer beter dan de alesis en behringer compresors die je noemt.

Zet gewoon je referentieniveau in de opname rond -12db. Zo heb je nog 12db headroom.

Als je niets kent van limiters ga je je opname verkloten. Je kan beter een clean signaal opnemen en achteraf bewerken.
Andere optie: koop een Zoom H4 ofzo, daar zit veiligheidshalve een limiter in, je steekt hem in je binnenzak en hoeft niet met een 19" bak rond te sleuren.

nou ja, er lopen daar genoeg mensen rond van wie je vanalles kunt leren :)

maargoed, even de logic manual opengeslagen, jammergoenoeg kan ik uit een pdf niet copy/pasten. het lijkt er op dat de adaptive limiter wat gekleurder is, en de gewone limiter wat neutraler.

Er zijn al zoveel topics over limiters.
Je zou bijna denken dat die niet gelezen worden.

Bedankt voor de info iedereen!

vorige week heb ik ergens gedraaid en dit werd opgenomen..

Met een programma van durf het bijna niet te zeggen.. creative..

op dit programma zat een functie dat als het geluid te hard binnen komt de recorder het opname volume zelf zachter zette..

heb de opname van de week geluisterd en dit is eigenlijk wat ik zoek.. (een functie die als het geluid automatisch zachter zet als het te hard binnenkomt)

alleen werk ik liever met een uitgebreider programma (neem zelf op met audity)

Back