sidechaining compressie in cubase studio 4

D

Deleted member 17376

Guest
Hey beste mensen!

Oke, gaat ie weer. Ik start maar weer es een sidechaining thread.
Ik heb me suf gelezen tot mijn oogbollen zo'n beetje explodeerden maar ik heb nog steeds niet kunnen uitvinden of je kan sidechain ducken met cubase studio 4. Ik weet dat je dat in cubase sx3 en cubase 4 kan doen met van die quadro tracks. Maar deze kun je in studio 4 dus niet aanmaken.
Is er een manier om dit in cubase studio 4 te doen? Als deze vraag al eerder iss behandeld dan mijn excuses maar kan iemand mij dan een link naar de thread geven?

Dank u!

Dacht me te herinneren dat dit in Studio niet kan.

Heb het al gevonden. Pagina 175 van het vernieuwde manual. Supersimpel!!! Geen gezeik meer met quadro tracks etc.
Voor de geinteresseerden:

1. Select the bass guitar track.
2. Open the Inserts tab in the Inspector, click in an insert
slot to open the effect selection pop-up menu and, on the
Dynamics submenu, select “Compressor”.
The effect is loaded into the effect slot and the effect control panel opens.
3. Make the desired effect settings (you will most likely
have to adjust them later to get the right compression
level) and activate the Side-Chain button.
4. Select the bass drum track.
5. Open the Sends Inspector section, click in a send slot
and from the Side-Chain submenu, select the Compres-
sor effect you created for the bass guitar track. Adjust the
Send level.
This way, the bass drum signal triggers the compressor on the bass gui-
tar track.
When you now play back the project, the bass guitar will
be compressed whenever the signals on the bass drum
track exceed the threshold.

Werkt echt supergoed!!!! Kan echter wel pas vanaf update naar 4.1

Last edited by a moderator:
@Dione,
Is idd een duidelijk filmpje. De reden dat ik er niet naar gekeken had in eerste instantie is dat het een C4 tutorial is en ik heb Cubase studio 4. Maar deze optie is in beide versies aanwezig.

Dus wel.
Alleen zijn er nog niet zoveel 3rd party plugs die dit ook kunnen.
De interne plug van steiny zelf wel, maar die is IMHO bagger.

idd...die compressor klink waanzinnig slecht! Wat is dat toch met steinberg en meegeleverde plug ins.
Heeft iemand nog tips over goede compressors die sidechaining in cubase studio 4 ondersteunen? Volgens mij moeten dat vst 3 plugins zijn.

ik heb eens rond gekeken naar een hardware sidechain filmpje maar die zijn angstvallig stil. er is er geen een van hardware sidechaining of ducking. iets van driehonderd software versies. mooie turtual van iemand die op een mooie ssl compressor iets laat zien ..maar nee hoor...:confused:

ik heb eens rond gekeken naar een hardware sidechain filmpje maar die zijn angstvallig stil. er is er geen een van hardware sidechaining of ducking.

Da's omdat dat ook veel makkelijker is - je hoeft geen rare routing uit te voeren (of je moet alles op je mengpaneel willen doen) en de outputs zijn gelijk zichtbaar, en niet met een of ander trucje.

nou wel vreemd hoor ... het is gewoon een fx.. ik gebruik mijn compressor ook alleen maar om te sidechainen. misschien als ik een keer tijd heb zelf maar een filmpje maken.

voor echt compresseren heb ik een andere

Back