Cool diy project .... De Glassilizer !!!

Ik vind dit ontzettend leuk. Plaatje?

[Baal gelijk een beetje dat ik tegenwoordig (vrouw, kind, drukke baan) nooit meer tijd heb voor dit soort coole shit en dat toen ik dat wel had ik dit soort dingen niet meer heb gedaan. ;)]

Ik vind dit ontzettend leuk. Plaatje?

[Baal gelijk een beetje dat ik tegenwoordig (vrouw, kind, drukke baan) nooit meer tijd heb voor dit soort coole shit en dat toen ik dat wel had ik dit soort dingen niet meer heb gedaan. ;)]

eehmm..ik heb een vrouw...2 kids ..en een drukke baan.
Je moet er gewoon tijd VOOR maken . :mega:

Klinkt heel goed. Een interessant project. :okdan:

Nog een paar voorstellen:

Ik denk dat kristal sterker en langer resoneert dan glas. Bij de kringloop misschien binnen je budget te vinden. Maar dat klinkt anders en dat was misschien niet jouw bedoeling.
Glassilizer v1, Cristalizer v1, etc. :D

En ik benieuwd naar het resultaat als je dit doet met Tibetaanse klankschalen ...
Aansturen met een sequencer, passende envelopes zoeken= prettig gestoord lawaai }:|

Ik ben benieuwd hoe je de geluidsbron koppelt aan het glas.
Met lijm of met een verplaatsbare (lijm-)klem?

PRACHTIG IDEE, overigens is het intro van Shine on you crazy diamond (Pink Floyd ) opgenomen door wijnglazen te laten vibreren met natte vingers!

Die heb ik heb ik vorig jaar samen met Reed Ghazala's Circuit bending boek gekocht. In beide boeken staan leuke basis principes om grappige geluiden te maken.

Die heb ik heb ik vorig jaar samen met Reed Ghazala's Circuit bending boek gekocht. In beide boeken staan leuke basis principes om grappige geluiden te maken.

Hé,
Ik heb die boeken ook samen gekocht...:)

Ik kan soms uren met die eenvoudige dingetjes bezig zijn.
Een hoop rommel in een luidsprekerunit gooien.
Een piezo contact-mike erop, de mixer in, door de reverb,
extra uitgang van de mixer via een versterkertje terug naar
de speaker...

Jim

Hey, hoe is dit eigenlijk afgelopen?

Kwam op deze thread via de Cristal Baschet, en leuke dingen soortgelijk;

Laatst gewijzigd:
Tof!
Ik denk dat kristal sterker en langer resoneert dan glas. Bij de kringloop misschien binnen je budget te vinden.

Dit is exact wat mij ook te binnen schoot. Kristal resoneert zuiverder & langer dan glas en de toon gaat eerder 'zingen'

Back