Hooihuis
Acta est fabula
Ik wil graag mijn Roland SH-1 samen gebruiken met mijn Macbeth M5. Op de M5 kan je binnenkomende CV/gate signalen (in dit geval afkomstig van een Kenton Pro 2000) via patchkabels doorlussen naar wat je wilt, dus ook naar externe synths. Het idee is, dat ik zo bijvoorbeeld een extra oscillator en filter heb om te combineren met de M5, zonder dat ik een extra MIDI / CV-convertor nodig heb.
De CV van beide apparaten (scaling) loopt helemaal in de pas zonder dat ik daar iets aan hoef te doen, dus dat is alvast gunstig
Alleen de benodigde gate spanning is niet hetzelfde.
De M5 gebruikt 5V pull up en de SH-1 heeft 15V pull up nodig. Nu werkt de M5 ook wel met 15V heb ik gemerkt, maar ik vraag me toch af of dit geen kwaad kan....zou je daar wat mee kunnen beschadigen, of maakt die ongeveer 10V echt niet zoveel uit?
Ik hoop iets van de techneuten hier op het forum te horen, zodat ik weet of ik hier mee verder kan gaan.
Alvast bedankt
De CV van beide apparaten (scaling) loopt helemaal in de pas zonder dat ik daar iets aan hoef te doen, dus dat is alvast gunstig
Alleen de benodigde gate spanning is niet hetzelfde.De M5 gebruikt 5V pull up en de SH-1 heeft 15V pull up nodig. Nu werkt de M5 ook wel met 15V heb ik gemerkt, maar ik vraag me toch af of dit geen kwaad kan....zou je daar wat mee kunnen beschadigen, of maakt die ongeveer 10V echt niet zoveel uit?
Ik hoop iets van de techneuten hier op het forum te horen, zodat ik weet of ik hier mee verder kan gaan.
Alvast bedankt

Ook als ik ze samen wil gebruiken zal ik in de meeste gevallen slechts de gate van een van beiden nodig hebben
En die 5V / 15V is zo ingesteld op de Kenton natuurlijk.