MPC <--> midifiles

seiko

Unprofessional Abuser
De vraag is of er in de MPC's mogelijkheid is om een midifile te importeren.
Voor zover ik heb gezien bij mn opzoekingen, kan dit niet.

Ik wil bvb een midifile die ik in mn RS7000 heb gemaakt, importeren in een MPC 5000.

(ik weet het, je kan natuurlijk ook in de MPC zelf programmeren, maar mn RS7000 heeft een aantal midi-bewerkings-functies die niet voorhanden zijn op de MPC en ik maak dus ook een aantal midifiles op de RS7000 die dan naar de MPC moeten)

Het lijkt me dat ik dat alleen 'real time' kan opnemen...maar ik zou toch denken dat je op de één of andere manier een midifile in een MPC moet krijgen ?

en voor er nog iemand google/internet/etc begint te citeren : graag iemand die een MPC heeft/had en dit effectief ooit gedaan heeft.

Volgens de uitleg op internet (MPC 500) "The unit's MIDI sequencer supports the SMF (standard MIDI file) format ..." maar ik heb deze MPC gehad en in de Manual stond er nergens te lezen hoe je die SMF dan wel zou kunnen inladen !
In de manual van de MPC 5000 staat er ook niks over MIDI of SMF Import...

je kan inladen dmv de load knop
de interne sequencer van de mpc (vanaf de mpc2000 iig) werkt met standaart midi files
alleen als er meerdere sequences gebruikt word in een track kan je het opslaan als een .all (sequence) file, daarin zit gewoon alle data van iedere sequence (de losse midi files in 1 file gezet zegmaar)

tja, in de manual staan alle zaken die te Loaden zijn ... en daar staat dus geen Midi/SMF tussen

Selecting a File .........................................................................................................................................................155
 Loading a Sample .....................................................................................................................................................155
 Loading Audio from the Internal CD Drive (optional) ..............................................................................................156
 Loading a Program ...................................................................................................................................................156
 Deleting All Data in Memory Before Loading...........................................................................................................156
 Loading a Sequence..................................................................................................................................................157

Loading a Sequence..................................................................................................................................................

Daar dus
een midi file is toch een sequence???

Ik heb het even gechecked op m'n MPC 500 en om zeker te zijn een compleet wereld vreemde (althans voor mijn MPC 500 dan) en super slechte midi file op CF gezet en als ik kies om sequences te laden, staat de midi file er gewoon tussen en kan ik die dus ook gewoon inladen.

Bij het saven wordt me specifiek gevraagd hoe ik wil saven (mpc-format of smf-1) maar bij het laden zie je geen verschil. Er wordt na het kiezen ook netjes gevraagd in welke sequence ik hem wil plaatsen.

Oja...MPC 500, versie 1.31.

Logica dicteert dat als de MPC 500 het kan, de 5000 het ook kan. Logica dicteert dat de ene MPC de andere niet is. Logica dicteert dus dat logica me gestolen kan worden en dat daarom uiteindelijk het proefondervindelijkondervinden de veiligste methode is. :-)

Dus, hup een midi file op disk/cf card, mpc op laden van sequence en kijken of de naam er tussen staat. Bij de 500 is het dus jeuh....

je kan inladen dmv de load knop
de interne sequencer van de mpc (vanaf de mpc2000 iig) werkt met standaart midi files
alleen als er meerdere sequences gebruikt word in een track kan je het opslaan als een .all (sequence) file, daarin zit gewoon alle data van iedere sequence (de losse midi files in 1 file gezet zegmaar)

zoals ik dus al heb aangegeven :okdan:

Back